La mítica marca Ebro, que durant dècades va ser sinònim de vehicles industrials i agrícoles a Espanya, torna amb força al panorama automobilístic amb una nova aposta: disseny, tecnologia punta i màxim confort, dos models de cotxes disponibles a un preu més assequible que mai- Sota una nova direcció, l’aliança entre EV Motors i Chery, i visió de futur, la marca es reinventa per adaptar-se als temps moderns, oferint vehicles sostenibles i tecnològicament avançats.

Un dels punts clau d’aquest renaixement és la xarxa de concessionaris Quadis EBRO, que actua com a aparador i ambaixador de la nova etapa de la marca. A la província de Girona, destaca especialment el concessionari situat a Fornells de la Selva, en la carretera N-II, 25-27. Aquest espai ofereix atenció especialitzada i accés als nous models de la marca, convertint-se en una parada obligada per als interessats en vehicles amb caràcter i amb un preu molt competitiu. A més, Quadis EBRO també està present a Mataró i a Castelló de la Plana, reforçant la presència de la marca al territori mediterrani.
Els models Ebro s700 i s800 són el pal de paller d’aquesta nova etapa. El s700, de línies sòbries i funció eminentment urbana, té un disseny més compacte i àgil, amb un motor gasolina 1.6 TGDI DCT i 147 CV. Disponble en acabats Comfort i Luxuy incorpora uns llums LED posteriors d’última generació, sostre solar panoràmic, pantalla dual corba, seients esportius de cuir, Sony Sound System i 7 airbags, des de 24.990 euros. A més, també hi ha disponible una versió híbrida endollable des de 28.260 euros.

El Ebro s800, en canvi, afegeix majors dimensions i equipament. És un SUV de 7 places (5+2) amb 9 airbags, cobertura soft, àudio en els reposacaps, pantalla envoltant, fars davanters LED d’última generació. També disposa d’una versió hibrída endollable.
Ambdós SUV destaquen per la seva versatilitat, la seva simplicitat d’ús i una connectivitat intel·ligent que els fa més que competitius dins el mercat. Tots ells amb 7 anys de garantia.

El projecte Ebro no només vol recuperar una marca emblemàtica, sinó que també es presenta com un exemple de reindustrialització amb visió sostenible. El seu desenvolupament es fa íntegrament a Catalunya, i es vincula amb l’ecosistema industrial de la Zona Franca de Barcelona, més concretament en l’EBRO Factory, l’antiga Nissan, on fa 50 anys la marca ja produïa els seus vehicles. El material arriba ensamblat des de la Xina, però s’espera que enguany es canviï el mètode de treball i arribin els cotxes desmuntats, augmentant el volum de treball que es durà a terme en terres catalanes. Aquesta aposta per la producció de proximitat és clau en un context global que demana més responsabilitat ambiental i sobirania tecnològica.

El futur d’Ebro passa per consolidar-se com a referent en mobilitat sostenible i elèctrica, ja que és un dels seus objectius més propers, la fabricació de models 100% elèctrics. Amb una gamma en expansió i l’objectiu d’exportar el seu producte, la marca vol situar-se al costat d’altres fabricants europeus de vehicles comercials sostenibles. Les seves previsions situen la producció del 2029 al voltant dels 150.000 cotxes anuals, amb una xifra màxima de 200.000. El fet de tenir aliats com Quadis, amb una àmplia experiència en la distribució d’automòbils, reforça aquest posicionament i garanteix una xarxa de suport sòlida per als clients.

Amb la mirada posada en el futur, però amb els peus ben arrelats a la seva pròpia història, Ebro demostra que la tradició i la innovació poden anar plegats. I a Fornells de la Selva, el batec d’aquesta nova era ja se sent amb força.
Text: Roger Amores / Fotos: Jordi Fanyanàs