El 72è Rally Motul Costa Brava finalitza després d’un cap de setmana extraordinari. La gran festa del motor a Girona tanca una edició més superant les xifres de participació, assistència i amb un gran ambient. La prova, que és el tret de sortida del Campionat d’Europa FIA (Velocitat) i els Campionats d’Espanya (Velocitat, Regularitat Sport i Regularitat) d’aquesta especialitat, es consolida com a marca internacional després d’una presència de més del 60% de competidors estrangers.
“Podem posar un excel·lent a aquesta edició del Rally Motul Costa Brava, pel que ens han transmès els pilots i les federacions. Ha estat un Costa Brava memorable, que ha mogut milers de persones pels diferents escenaris del ral·li. No s’havia vist mai tanta gent als trams ni al parc d’assistència; hem fet un esdeveniment d’automobilisme clàssic de primer ordre mundial”, declarava Alex Romaní, president del Club RallyClassicsm organitzadors de l’esdeveniment. La competició ha tornat a batre el seu rècord, amb la participació de 247 equips. A més, el públic ha emplenat els diferents trams i el parc d’assistència, generant un ambient inigualable.
Curiosament, hi ha hagut una gran presència de competidors estrangers. Dels 247 equips inscrits, 150 eren estrangers vinguts d’arreu del món; un 63%. Això demostra la consolidació del Rally Motul Costa Brava com a marca internacional i, segons l’organització, “ajuda a promoure el turisme en temporada baixa a la demarcació de Girona”. També, i com a gran nota positiva, hi ha hagut una gran representació femenina gràcies al programa #MotorDona, que busca “la igualtat, la diversitat i la inclusió en el món de la competició de clàssics”. Aquest cap de setmana han participat 70 dones, un 15% del total que ascendeix al 28% si només tenim en compte a copilots.
Resultats en totes les categories
Pel que fa als resultats, Julien Saunier i Marie Noëlle Ratier, amb un Porsche 911 SC 3.0, han sigut els màxims dominadors en la categoria de Velocitat, enduent-se el premi del Campionat d’Europa de la FIA. En l’àmbit espanyol, els vencedors han sigut Jesús Maniel Ferreiro i Javier Anido, amb un Ford Escort RS1800, i Jordi Ventura i Josep Autet han sigut els guardonats en el Campionat Autonòmic de Catalunya, amb un Ford Sierra RS Cosworth. En Regularitat Sport, Francisco Martínez i Jose Manuel Villamayor han sigut els campions espanyols, amb un Ford Sierra Cosworth 4×4, mentre que Jorge Fanlo i Daniel Robledillo són els catalans que s’han imposat, amb un Porsche 911 SC 3.0. Per acabar, en la categoria de Regularitat, Carles Miró i Ivan Matavacas s’han emportat el triomf tant en el Campionat d’Espanya com en el Campionat Autonòmic de Catalunya, també amb un Porsche 911 SC 3.0.
En aquest enllaç podeu trobar tots els resultats. A continuació, un recull d’imatges que ens ha fet arribar RallyClassics:
Text: Roger Amores / Fotos: RallyClassics