
El Brexit pot sortir car al sector de l’automòbil britànic

Compensar el Brexit costarà a BMW més de 1.250 milions en aranzels. Aquesta és la quantitat que calcula el fabricant per equilibrar el pagament d’aranzels un cop el Regne Unit faci efectiva la seva marxa de la Unió Europea.
Segons publica El Mundo BMW està estudiant la nova situació després del referèndum que van guanyar els euroescèptics i es planeta fabricar la nova generació de Mini fora del Regne Unit. De fet ja produeix alguns models a Graz i Maastrich.
El responsable de producció de la marca britànica, Oliver Zipse, ha declarat que desitja conèixer de primera mà quines són les intencions del Govern britànic abans de decidir.
S’especula amb que el govern liderat per Teresa May estaria plantejant-se la possibilitat d’ajudar les empreses a equilibrar les seves balances de pagament i així evitar deslocalitzacions. Si finalment es produís el Brexit, es calcula que el Regne Unit hauria de subsidiar al sector amb almenys 1.000 milions de lliures esterlines, és a dir, uns 1.250 milions d’euros, si es tracta a tots els fabricants per igual.
Actualment el sector de l’automòbil suposa el 40% de les exportacions britàniques i dóna feina a més de 115.000 persones.
Related posts:
- EL sector del motor es reivindica com a motor industrial de l’Estat Espanyol
- Un artista britànic recrea en papiroflèixa i tamany real un Nissan Juke per celebrar el cinquè aniversari del vehicle
- Dunlop renova el patrocini amb el Campionat Britànic de Turismes
- El sector de l’automòbil espanyol va vendre 2 milions de motors el 2015