Home Actualitat El cap de disseny de Renault, Van Den Acker, dissenyador de l’any
El cap de disseny de Renault, Van Den Acker, dissenyador de l’any

El cap de disseny de Renault, Van Den Acker, dissenyador de l’any

0
0

Autocar ha nomenat a Laurens Van Den Acker Dissenyador de l’any en una cerimònia celebrada a Silverstone. El premi és un reconeixement a Van Den Acker, vicepresident executiu de disseny corporatiu de Renault, per transformar tota la gamma de models de la companyia francesa des que s’hi va unir el 2009, i elogia el seu estil de lideratge.

La filosofia de disseny de Renault
La filosofia de disseny de Renault

Matt Burt, editor d’Autocar, va manifestar: “Laurens Van Den Acker és tant un líder inspirador i visionari com un brillant dissenyador de cotxes. Amb el seu lideratge, el disseny de Renault s’ha transformat, i tots els vehicles de la gamma són fàcilment reconeixibles per la seva gran imatge, tant si parlem de l’aspecte fresc del Clio com l’increïble atractiu dels nous models Mégane i Scénic”.

Pel que fa al seu guardó, Laurens Van Den Acker va declarar: “Em sento molt honrat i agraït per rebre aquest prestigiós premi de part d’Autocar Magazine. M’agradaria dedicar al meu equip de disseny, que segueix sorprenent-me cada dia amb la seva creativitat i passió. El disseny d’automòbils bonics i innovadors és el que ens empeny cada dia a Renault Design i aquest important reconeixement ens motivarà encara més en el futur”.

Una nova estratègia de disseny

Sota la direcció de van den Acker, el 2010, es va concebre l’estratègia de disseny Life Flower de Renault, que ha donat lloc a una sèrie de concept cars inspiradors de la nova gamma Renault. Life Flower està composta per una sèrie de pètals individuals i cada un es considera una etapa de la vida d’una persona: quan un s’enamora, emprèn un viatge, forma una família, treballa, juga i guanya en saviesa. Aquesta estratègia de disseny s’ajusta a la definició del nou llenguatge estilístic, inspirat per les tres paraules clau que reflecteixen la visió de la marca: senzill, sensual i càlid.

El 2015, Nou Espace, Talisman i Kadjar van ser llançats amb èxit, i Renault va afermar els seus fonaments en els mercats emergents de l’Índia i Brasil amb el llançament de Kwid i Duster Oroch respectivament. El 2016, Renault va obtenir diversos premis al Festival Internacional de l’Automòbil (Talisman va rebre el premi al cotxe més bonic de l’any i Laurens Van Den Acker va obtenir el Gran premi del disseny), i l’organització independent Women and Vehicles in Europe (WAVE) ha destacat a la responsable de disseny de vehicles del segment C de Renault, Agneta Dahlgren, com a dona de l’any.

Un equip internacional

Renault Design és un equip molt internacional que compta amb centres d’estudi a França, Romania, Brasil, Corea del Sud i l’Índia. Els equips creen dissenys per a totes les marques del Grup Renault (Renault, Dacia, Renault-Samsung Motors i Alpine, que es rellançarà pròximament). Laurens Van Den Acker és responsable internacional de Renault Design i supervisa cada centre de disseny i als seus 500 empleats.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *