Home Actualitat El Citroën AX fa 30 anys
El Citroën AX fa 30 anys

El Citroën AX fa 30 anys

0
0
El Citroën AX
El Citroën AX

Estètica trencadora, aerodinàmica i baix pes per reduir al màxim el consum, motors innovadors, habitacle optimitzat, baixos costos de manteniment, aquest plec de condicions correspon al Citroën AX, llançat comercialment fa 30 anys.

L’AX va néixer fruit de la reflexió sobre el futur de la mobilitat i de la recerca de solucions que reduïssin al mínim el consum de combustible. Una preocupació que va sorgir després de la crisi del petroli del 1979 i en un context en què el preu del barril es va encarir un 270%. Els enginyers de Citroën es van posar a treballar. Es van estudiar tots els factors que podien contribuir a gastar menys, mantenint les mateixes prestacions o, fins i tot, millorant-les. Del pes a l’aerodinàmica, passant pel rendiment dels motors, no es va deixar res a l’improvització.

El primer concept-car, el 1984

El resultat d’aquests treballs va ser el concept-car Citroën ECO 2000, presentat al Saló de París de 1984. Va marcar un abans i un després, amb un consum de 2 l / 100 km a una velocitat constant de 90 km / h, una velocitat màxima de 140 km / h i un pes que no arribava a la mitja tona. Ara, tocava traslladar aquestes troballes a un vehicle pensat per comercialitzar a gran escala.

Després de diversos anys d’investigació, el Citroën AX es va revelar davant el gran públic en la següent edició del Saló de l’Automòbil de París, la de 1986. La marca apostava per una estètica trencadora, una aerodinàmica rècord, amb un Cx de 0,31, i pesos d’entre 640 Kg i 695 Kg per conquerir el segment dels turismes urbans. Com a repte afegit, havia de reemplaçar a un model que va tenir la virtut de sobreviure a molts dels seus successors: el 2 CV. L’optimització de l’espai interior, amb un maleter de 273 litres malgrat les seves dimensions compactes, un confort en els millors nivells de la marca i els baixos costos de manteniment eren altres de les seves grans apostes.

Tot nou

Al Citroën AX, tot era nou: des dels baixos del vehicle als motors, amb l’estrena de les mecàniques de gasolina TEU de 4 cilindres, que van marcar època per la seva fiabilitat i prestacions. La vocació innovadora d’aquest model i la seva obsessió per aconseguir consums mínims el van portar a ser pioner en el desenvolupament del vehicle elèctric, amb la comercialització de versions amb bateria de níquel-cadmi el 1993.

Aquesta aposta per la innovació tècnica i estètica va conquerir de ple al gran públic. Entre 1986 i 1998, es van fabricar 2.425.138 unitats del AX, que també va ser un vehicle Made in Spain, amb 812.951 vehicles fabricats a Vigo, un terç de la producció total.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *