El Citroën GS compleix 50 anys

En la dècada de 1960, Citroën va llançar dues vies d’estudi per a conquerir un segment que començava a créixer i en el qual estava absent: les berlines de grandària mitjana. Si el projecte F mai va arribar a veure la llum, el projecte G acabaria cristal·litzant en un model que marcaria una època: el Citroën GS.

 

Dissenyat per Robert Opron, “pare” d’altres models mítics com el SM o el CX, i presentat en el saló de París de 1970, el GS va reforçar la imatge de Citroën entre el gran públic amb una línia i un interior originals associats amb solucions tècniques avançades, pensades per optimitzar el confort. El seu disseny no tenia equivalent al mercat i arribava amb innovacions poc freqüents en aquest tipus de vehicles, com quatre frens de disc, xassís d’aliatge lleuger o la suspensió hidropneumàtica que va ajudar a popularitzar a Espanya. El seu motor de 4 cilindres amb refrigeració per aire desenvolupava 60 CV, però aconseguia una velocitat màxima de 150 km / h. Aquesta mecànica també es va utilitzar, durant els anys 80, en les motocicletes de la marca francesa BFG.

A l’interior, destaca el seu quadre de comandament futurista, obra del prestigiós dissenyador Michel Harmand, que va donar mostres del seu talent en altres models de la marca com el CX. Pensat com una escultura, presenta elements innovadors com el seu velocímetre, que imita la forma d’una lupa o el seu fre de mà integrat.

Revolucionari, no triga a convertir-se, per a la premsa i el públic, en una referència en prestacions, confort i disseny. Elegit Cotxe de l’Any a Europa en 1971, va ser el vehicle més venut a França entre 1975 i 1978, amb una producció anual de més de 200.000 unitats. En total, es van construir prop de 2,5 milions de GS, d’ells 478.000 break, principalment a la fàbrica de Rennes la Janais (França), bressol d’aquest model. A Espanya, es van fabricar 153.983 unitats a la planta de Vigo, que va acoblar aquest model en exclusiva entre 1984 i 1986.

Després del llançament de la versió break en 1972 i un lleuger restyling el 1976, el GS va evolucionar amb l’arribada dels anys 80, convertint-se en el Citroën GSA. Es tracta del primer Citroën amb 5 portes, però no l’últim: des de llavors, la porta del darrere està present en la pràctica totalitat dels models Citroën comercialitzats fins a la data.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
L’Ajuntament de Girona intensifica les tasques de desinfecció a la via pública

L’Ajuntament de Girona intensifica les tasques de desinfecció a la via pública

L’Ajuntament de Girona intensifica les tasques de desinfecció a la via

Posterior
Nissan Figueres presenta el seu Pla de Prevenció davant el COVID-19

Nissan Figueres presenta el seu Pla de Prevenció davant el COVID-19

L’equip de Nissan Figueres ha arribat a un acord amb Maxprotech seguretat,

També et pot interessar
Total
0
Share