Home Actualitat El creixement dels SUV
El creixement dels SUV

El creixement dels SUV

0
0

Per què agraden tant els SUV? Què tenen aquests cotxes? La resposta està, segons els experts, en l’evolució de les necessitats de les persones, i és que el cotxe “ha estat i continua sent un reflex de la societat”, afirma Lluís Puerto, mànager tècnic de la Fundació RACC.

En aquesta mateixa línia s’expressa Jordi Brunat, professor de planificació estratègica a ESADE i expert en el sector de l’automoció: “El cotxe és una extensió de la persona, de la seva personalitat, de la seva forma de vida, dels seus hàbits, del seu capacitat econòmica i del seu encaix en societat “. Per això, l’evolució de la societat i la de l’automòbil han anat molt de la mà.

En els seus més de 100 anys d’història, el cotxe ha tingut diverses funcionalitats: inicialment, segons Lluís Puerto, era un símbol d’estatus, l’eina de desplaçament per a les capes més altes de la societat. En clau espanyola, als anys 60 i 70, l’accés al cotxe es popularitza i arriba a la classe mitjana, gràcies al 600.

Cada vegada més exigències

Amb els anys, la societat li demana cada vegada més al cotxe. Al marge de factors com la seguretat, fonamental avui dia, la connectivitat és una de les tendències del moment i “importantíssima per entendre els pròxims deu anys”, assegura Port. “Els serveis connectats que tenim avui dia al mòbil i sense els quals ja no podem viure s’han d’introduir de forma natural al cotxe, i així s’està produint”, afegeix.

La indústria automobilística s’ha anat adaptant al llarg dels anys a l’evolució de la societat. Ara vivim en l’era dels SUV compactes, un segment que guanya terreny per “la seva capacitat de respondre a les necessitats d’una mateixa família, a més de la possibilitat que ofereix de fer molts quilòmetres tant en terreny urbà com interurbà”, en opinió del expert del RACC.

Quatre característiques principals

Arantxa Alonso, del departament de Product Màrqueting de Seat considera que el client del SUV busca quatre característiques principals: una major sensació de seguretat que es reflecteix en un caràcter més robust, un disseny més modern, una major versatilitat i més espai. Segons explica, aquests són els elements que valora un client majoritàriament home amb una mitjana d’edat de 52 anys, encara que també és un cotxe molt apreciat per les dones. “Gràcies a la postura de conducció elevada troben aquesta sensació de seguretat que permet acabar amb les pors a la ciutat. És com sentir-se en un castell “, afegeix Alonso.

Segons les dades de la marca catalana, es calcula que aquest model creixerà un 25% fins al 2020, superant les 1.550.000 unitats d’aquest tipus de cotxes a Europa occidental, el que demostra que “no es tracta d’una tendència passatgera, sinó que el SUV ha arribat per quedar-se “, en paraules d’Alonso.

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *