El final de la relació Márquez-Red Bull i l’arribada de Monster

El català va trencar amb la beguda energètica que l’havia acompanyat tota la seva carrera
Marc Márquez en la presentació del Ducati Lenovo Team. // MOTOGP
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Hi ha relacions entre esportistes i patrocinadors tan fidels que no podem concebre a cap dels dos separats. Messi i Adidas, Michael Jordan i Nike, Tony Hawk i Vans o Roger Federer i Rolex. Una d’elles també era la de Marc Márquez i Red Bull, però després de 17 anys junts, han hagut de separar els seus camins a partir del 2025. El conflicte que genera l’esponsorització de Monster Energy, competència directa de la beguda energètica austríaca, al Ducati Lenovo va fer impossible la renovació del cerverí, qui des de la seva sortida d’Honda ho ha apostat tot a l’àmbit esportiu.

Marc Márquez en la presentació del Ducati Lenovo Team. // MOTOGP

“Per respecte a Red Bull, no tindré patrocinador personal. Vull donar les gràcies a la família Red Bull i espero que continuem sent amics”, desvelava Marc Márquez a finals del 2024 en el canal austríac Servus, propietat de la beguda energètica. Monster Energy va temptar al vuit vegades campió del món, oferint-li un contracte de patrocini personal idèntic al de Francesco Bagnaia, però Márquez el va rebutjar i, de fet, espera reprendre la seva vinculació amb Red Bull una vegada acabi la seva etapa en el Ducati Lenovo. Això no passarà, com a mínim, en les dues pròximes temporades, període en el qual té vinculació amb la fàbrica de Borgo Panigale.

Quan Ducati va anunciar l’arribada de Marc Márquez al Lenovo Team, esperaven un moviment de Red Bull per a passar a ser espònsor de l’equip, rellevant a Monster Energy. No obstant això, el moviment dels austríacs no va ser immediat, i no van fer cap oferta fins passat l’estiu, quan els italians ja s’havien compromès amb la marca de l’urpa. Així doncs, aquest moviment massa tard de Red Bull és el que ha propiciat que veiem les imatges de la presentació de l’equip oficial de Ducati amb un Marc Márquez lluint el logotip de Monster Energy en la seva moto, granota i gorra.

Marc Márquez en la presentació del Ducati Lenovo Team. // MOTOGP

L’espai que ocupava Red Bull en el casc, ara és per Lenovo, ja que la formació italiana es va reservar aquesta ubicació, i el patrocinador principal del cerverí en el casc és EG 0.0, la cervesa sense alcohol d’Estrella Galicia. A més, Márquez també hi lluirà Shoei, i Vertical, la seva agència de representació d’esportistes, artistes, influencers… Pel que fa a Shoei, altrament serà en la part superior de la granota.

Així doncs, Márquez ha hagut de sacrificar la seva relació amb Red Bull després de 17 anys per a tornar a lluitar pel mundial de MotoGP, però té previst reprendre aquesta vinculació en un futur. Ara bé, ha pogut mantenir altres patrocinadors personals com Estrella Galicia, Shoei o Vertical, mantenint part de la imatge que hem tingut d’ell les últimes temporades. Tot sigui per guanyar!

Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP

Total
0
Shares
Anterior
Jack Doohan i la pressió de Colapinto… Abans de debutar!

Jack Doohan i la pressió de Colapinto… Abans de debutar!

Alpine ja amenaça al pilot australià en apartar-lo del volant si no va de pressa

Posterior
Ferrari i Red Bull, un pas per davant de la resta

Ferrari i Red Bull, un pas per davant de la resta

Les dues formacions han avançat ja el seu desenvolupament completant els crash

També et pot interessar
Total
0
Share