El Ford del Dakar 2025: destruir per a construir

Nani Roma explica que han posat a prova el prototip per a trobar-li el límit
Anunci del Ford Raptor T1+ pel Dakar 2025. // Kin Marcin / Red Bull Content Pool
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Ford debutarà en el Dakar com a equip de fàbrica aquest 2025. El fabricant americà va amb tot en aquesta nova aventura, i la mostra més clara és la seva alineació de luxe: Carlos Sainz, campió del trofeu Touareg en quatre ocasions i vigent vencedor, i Nani Roma, qui va guanyar el Dakar en la categoria de motos l’any 2004 i va repetir triomf en cotxe deu anys més tard. Roma ha sigut qui ha liderat el desenvolupament del Ford Raptor T1+, i va utilitzar un mètode agressiu i sorprenent, buscant el límit del cotxe per a evitar avaries durant la competició.

Els mecànics treballant en el Ford Raptor T1+. // Kin Marcin / Red Bull Content Pool

“Vam començar prop de M-Sport, vam fer una pista de vuit quilòmetres on vam donar voltes com un rellotge i cada vegada que acabàvem, fèiem uns salts que em vaig fabricar on el Raptor aterrava de cara tan sols amb les rodes davanteres. Per a què? Per a veure si tot el tema transmissions, que és el més complex i el redisseny et fa estar aturat molt temps, funcionaven. És una cosa que has de descobrir com més aviat millor i això és el que vam fer. A finals de març vam començar a saltar i quan Mike va veure el cotxe saltar així… Però va anar molt bé perquè vam descobrir moltíssimes coses que havíem de canviar i ràpidament ho vam fer. Si no fas això i no poses el cotxe en aquest extrem tan fort de saltar a trencar el cotxe, això et passa al Marroc, trenques una transmissió i estàs liquidat”, explicava Roma després de 6.000 hores de test.

Mike Norton, responsable del programa Ford Performance off road, li va agafar per sorpresa aquest mètode, però està donant resultats. El Ford Raptor T1+ ja ha guanyat etapes, amb Carlos Sainz en el Ral·li del Marroc, i competicions, amb Nani Roma en la Baixa d’Hongria. A més, tenir dos pilots d’aquest nivell, fa que tot el projecte augmenti l’exigència. Roma assegura que, amb més de 30 anys d’experiència en aquest tipus de competicions, mai havia vist “la feina i dedicació” invertida. El català avança que el prototip “funciona en global meravellosament bé”.

Els mecànics treballant en el Ford Raptor T1+. // Kin Marcin / Red Bull Content Pool

Carlos Sainz torna a la marca amb qui va debutar en el World Rally Championship l’any 1987, i junt amb Nani Roma, Ford espera “canviar la història” i guanyar el Dakar en el seu any de debut.

Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool

Total
0
Shares
Anterior
Carlos Sainz ja augmenta el rendiment de Williams

Carlos Sainz ja augmenta el rendiment de Williams

El madrileny finalitza segon en el primer test de pretemporada a Abu Dhabi

Posterior
Márquez va demanar el fitxatge de Lorenzo per Honda per a frenar a Ducati

Márquez va demanar el fitxatge de Lorenzo per Honda per a frenar a Ducati

El cerverí va pronosticar l'ascens de la marca italiana i va intentar fer-li

També et pot interessar
Total
0
Share