Mohammed Ben Sulayem, president de la FIA, va desvelar durant el Ral·li Acròpolis que Subaru està meditant tornar al Mundial de Ral·lis després d’abandonar el campionat l’any 2008 per la crisi financera global. Aquesta confessió ve marcada per una reunió entre Ben Sulayem i el president de Toyota, Akio Toyoda, que té la ferma idea de trobar nous fabricants perquè participin en el WRC. De fet, Toyota, per les seves relacions amb Subaru, podria ajudar en l’aspecte de proporcionar un motor reglamentari, però han volgut deixar clar que “qualsevol decisió és competent a la junta directiva i al president de la marca en qüestió”. Aquest retorn podria fer-se efectiu a partir de l’any 2027, amb l’entrada del nou reglament.
Posicionament de totes les parts
Amb la FIA i Toyota a favor, els seus hipotètics rivals en el mundial, Hyundai i M-Sport, també s’han mostrat partidaris a la reinclusió de Subaru. Cyril Abiteboul, director de l’equip Hyundai, va explicar a Motorsport que “tenir nous participants en el campionat seria una bona notícia”, ja que “hauríem d’estar oberts al negoci i a més fabricants, començant per Subaru”. Per l’altra banda, Malcom Wilson, director executiu d’M-Sport-Ford, ha afegit que “qualsevol nova entrada seria positiva” i que “a Subaru els rebríem amb els braços oberts”. Peter Thul, promotor del WRC, va definir com a “fantàstica” aquesta possible incorporació i va demanar ajuda al director de la FIA en l’aspecte de donar suport a algunes fàbriques.
Precedents de Subaru en el Mundial
Subaru és una marca històrica que, malgrat haver de marxar del Mundial de Ral·lis l’any 2008 per la crisi global financera, ha obtingut grans èxits en el passat. Sense anar més lluny, van guanyar el campionat d’escuderies durant tres anys seguits, del 1995 al 1997. A més, també han guanyat el de pilots en tres ocasions. La primera va ser amb Collin McRae el 1995. Sis anys més tard, el 2001, Richard Burns també es va endur l’or. I, per acabar, Petter Solberg va ser l’últim que va portar a la marca japonesa a la primera posició de la classificació, ara fa 20 anys. Així doncs, seria una gran notícia que Subaru tornés al WRC, sent el tercer equip de fàbrica, junt amb Hyundai i Toyota, i enfortint encara més la competició.
Text: Roger Amores