A les instal·lacions de Fornells Motor, concessionari oficial Hyundai, a Fornells de la Selva, podeu veure en exclusiva una de les poques unitats que han arribat a l’estat espanyol del Hyundai Ioniq 5. Un model que no només ha arrasat a Corea del Sud, amb 24.000 reserves el primer dia, sino que a Europa també ha creat molta expectació generant 236.000 sol·licituds d’informació. Una xifra que no havia aconseguit cap altre cotxe.
El Hyundai IONIQ 5 és el primer d’una nova saga de vehicles elèctrics articulada sobre la nova plataforma E-GMP del grup, destinada a motoritzar una gamma completa de cotxes elèctrics.
A primera vista cal destacar les llandes d’aliatge de 20 polzades, a més d’una gamma de bateries a escollir entre un pack de 58 kWh i un altre de 72,6 kWh, que, si s’escau promet una autonomia de fins a 480 km.
Tots dos van associats a dues configuracions de motor elèctric, una amb motor posterior i una altra amb motors davanter i posterior, conformant així una tracció integral.
Tres són les versions mecàniques del Hyundai IONIQ 5, que arriben a Espanya: dos de propulsió posterior, amb un únic motor associat al seu eix posterior, i una de tracció integral, amb dos propulsors per eix.
Així, la família del IONIQ arrenca amb la variant d’un únic bloc zero emissions, que signa 125 kW (170 CV) i 350 Nm, prenent la seva energia de la bateria de menor capacitat de les dues que té en cartera: 58 kWh. Amb aquesta configuració homologa els 384 km d’autonomia (WLTP).
Per la seva banda, l’opció intermèdia, també de propulsió posterior, ofereix 160 kW (218 CV) i també 350 Nm de parell, però alimentant-se de la bateria de 73 kWh, que li confereix un rang de 481 km.
Uns dels punts forts del IONIQ 5 és la seva tecnologia de bateria de 800 V que ofereix la possibilitat d’una càrrega ultraràpida. Així, connectat a una estació de càrrega de 350 kW, la bateria pot passar d’un 10% de càrrega al 80% en només 18 minuts. La marca assegura que es poden guanyar així 100 km d’autonomia en menys de cinc minuts.
A l’interior el més cridaner són els materials utilitzats, que procedeixen del reciclatge (llana, ampolles de plàstic, olis vegetals, etc.) i la consola central corredissa, que es pot desplaçar cap enrere fins a 140 mm. Una enorme pantalla que uneix la instrumentació i la pantalla multimèdia (ambdues de 12,25 polzades i unides per un mateix marc a l’estil de Mercedes-Benz). Però a més incorpora la càrrega sense fil per a dispositius mòbils i càmera de visió posterior.
Pel que fa a sistemes d’assistència a la conducció, fa gala d’un complet ventall de tecnologies, com frenada automàtica d’emergència amb detector de vianants i ciclistes, control de creuer adaptatiu, assistent actiu de manteniment de carril, detector d’angle mort o assistent de sortida segura amb avís de trànsit creuat.