El Hyundai IONIQ 5 ja ha arribat a Girona

A les instal·lacions de Fornells Motor, concessionari oficial Hyundai, a Fornells de la Selva, podeu veure en exclusiva una de les poques unitats que han arribat a l’estat espanyol del Hyundai Ioniq 5. Un model que no només ha arrasat a Corea del Sud, amb 24.000 reserves el primer dia, sino que a Europa també ha creat molta expectació generant 236.000 sol·licituds d’informació. Una xifra que no havia aconseguit cap altre cotxe.

El Hyundai IONIQ 5 és el primer d’una nova saga de vehicles elèctrics articulada sobre la nova plataforma E-GMP del grup, destinada a motoritzar una gamma completa de cotxes elèctrics.

A primera vista cal destacar les llandes d’aliatge de 20 polzades, a més d’una gamma de bateries a escollir entre un pack de 58 kWh i un altre de 72,6 kWh, que, si s’escau promet una autonomia de fins a 480 km.

Tots dos van associats a dues configuracions de motor elèctric, una amb motor posterior i una altra amb motors davanter i posterior, conformant així una tracció integral.

Tres són les versions mecàniques del Hyundai IONIQ 5, que arriben a Espanya: dos de propulsió posterior, amb un únic motor associat al seu eix posterior, i una de tracció integral, amb dos propulsors per eix.

Així, la família del IONIQ arrenca amb la variant d’un únic bloc zero emissions, que signa 125 kW (170 CV) i 350 Nm, prenent la seva energia de la bateria de menor capacitat de les dues que té en cartera: 58 kWh. Amb aquesta configuració homologa els 384 km d’autonomia (WLTP).

Per la seva banda, l’opció intermèdia, també de propulsió posterior, ofereix 160 kW (218 CV) i també 350 Nm de parell, però alimentant-se de la bateria de 73 kWh, que li confereix un rang de 481 km.

Uns dels punts forts del IONIQ 5 és la seva tecnologia de bateria de 800 V que ofereix la possibilitat d’una càrrega ultraràpida. Així, connectat a una estació de càrrega de 350 kW, la bateria pot passar d’un 10% de càrrega al 80% en només 18 minuts. La marca assegura que es poden guanyar així 100 km d’autonomia en menys de cinc minuts.

A l’interior el més cridaner són els materials utilitzats, que procedeixen del reciclatge (llana, ampolles de plàstic, olis vegetals, etc.) i la consola central corredissa, que es pot desplaçar cap enrere fins a 140 mm. Una enorme pantalla que uneix la instrumentació i la pantalla multimèdia (ambdues de 12,25 polzades i unides per un mateix marc a l’estil de Mercedes-Benz). Però a més incorpora la càrrega sense fil per a dispositius mòbils i càmera de visió posterior.

Pel que fa a sistemes d’assistència a la conducció, fa gala d’un complet ventall de tecnologies, com frenada automàtica d’emergència amb detector de vianants i ciclistes, control de creuer adaptatiu, assistent actiu de manteniment de carril, detector d’angle mort o assistent de sortida segura amb avís de trànsit creuat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Jeep ensenya les primeres imatges del nou Grand Cherokee 4xe electrificat

Jeep ensenya les primeres imatges del nou Grand Cherokee 4xe electrificat

El passat dijous, durant l’EV Day 2021 de Stellantis, la marca Jeep ha

Posterior
PEUGEOT 508 PSE: Esportivitat sostenible

PEUGEOT 508 PSE: Esportivitat sostenible

Estem davant el més potent de la nova generació d’esportius de la marca del

També et pot interessar
Total
0
Share