El mateix campió, però… Un canvi de cicle?

Verstappen s’endú el mundial de F1, però la victòria de Norris dona el de constructors a McLaren
El podi d’Abu Dhabi, amb els aspirants al títol del 2025. // F1
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Max Verstappen va firmar el seu quart mundial consecutiu de F1 en el GP de Las Vegas a dues curses pel final. No obstant això, la victòria de Lando Norris en la cloenda de la temporada a Abu Dhabi va provocar el triomf de McLaren en la classificació de constructors. A més, el rival dels britànics aquest final de temporada ha sigut Ferrari, demostrant un canvi de cicle en el domini de la competició després de quatre anys amb Red Bull molt superior a la resta. Verstappen va saber aprofitar l’avantatge del seu monoplaça al principi de temporada, amb 7 victòries en les 10 primeres curses, però, si el 2025 tot comença així, podrà competir pel mundial de totes totes?

Max Verstappen celebrant el seu quart mundial de F1 a Las Vegas. // Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool

El canvi de reglament l’any 2026 condiciona molt el desenvolupament dels cotxes. No seria molt lògic fer una gran inversió en un prototip que no tindrà vigència més enllà del 2025. Així doncs, el més normal seria que els rendiments de les diferents formacions no canviï massa per a la pròxima temporada. Això deixaria en bastant mal lloc a Red Bull, que s’ha desfet des de la meitat de la temporada, i que només un talent generacional com el de Max Verstappen ha pogut salvar el mundial. L’exemple més clar és el de Checo Pérez, qui ha finalitzat vuitè en la classificació general; últim dels quatre millors cotxes.

I amb l’ascens de McLaren hi trobem la maduresa de Lando Norris. A priori, és el gran nom que s’erigeix en l’alternativa al neerlandès per a l’inici de la pròxima temporada. “Volem guanyar el mundial de constructors i el de pilots l’any que ve. És el meu objectiu. Enguany he comès molts errors, però he après molt, també de Verstappen. Estic ansiós per començar la pròxima temporada”, deia Norris després de l’última cursa de la temporada. A més, Ferrari, amb un gran monoplaça, posarà al costat del seu pilot predilecte, Il Predestinato Charles Leclerc, al pilot més guanyador de la història de la F1: Lewis Hamilton. Una alineació més que ambiciosa per a lluitar per tot.

En tot cas, ningú descarta a Max Verstappen, i de fet parteix com a favorit, però Red Bull ha de fer un pas endavant. Lando Norris ha tingut una gran carta de presentació aquesta temporada, i a la següent va per tot, amb el Dream Team de Ferrari amb el mateix objectiu, i Mercedes i Oscar Piastri esperant donar la sorpresa. La 2025 serà una campanya trepidant!

Text: Roger Amores / Fotos: F1 i Red Bull Content Pool

Total
0
Shares
Anterior
Red Bull perd l’interès en Colapinto com a substitut de Pérez

Red Bull perd l’interès en Colapinto com a substitut de Pérez

Lawson és el candidat principal i l'argentí té molt difícil ser en la F1 la

Posterior
Pérez abandona abans de la decisió de Red Bull sobre la seva continuïtat

Pérez abandona abans de la decisió de Red Bull sobre la seva continuïtat

El mexicà no es desperta del malson i s'acomiada de la temporada de la pitjor

També et pot interessar
Total
0
Share