El mercat de fitxatges de MotoGP: només queda una moto lliure

Malgrat que falten les confirmacions oficials, la majoria dels manillars lliures ja tenen amo
La graella de MotoGP lluitant en la primera volta de Sachsenring. MOTOGP
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

El mercat de fitxatges més emocionant de MotoGP que es recorda dels últims anys està arribant al seu final. Ens ha deixat moments històrics, com l’arribada de Marc Márquez a l’equip oficial de Ducati, la traïció dels italians a Jorge Martín i posterior fugida cap a Aprilia o l’equip de somni per part de KTM. Ara mateix, només queden 8 motos per ocupar, però 7 d’aquestes ja podrien tenir amo a falta de la confirmació oficial.

Les certeses en el paddock

Després de les renovacions de Raúl Fernández i Joan Mir amb els seus respectius equips, és una certesa que Àlex Rins serà el següent en allargar la seva vinculació amb Yamaha. Malgrat que les lesions estan tornant a marcar el seu camí, el barceloní té la confiança dels japonesos i continuarà amb el fabricant d’Iwata. Pel que fa al VR46 Team, també tenen clars els seus pilots. Ducati firmarà amb Fabio Di Giannantonio, i Valentino Rossi voldrà tenir en la seva segona moto a Franco Morbidelli, pilot de l’acadèmia. Això porta a Fermín Aldeguer cap a l’única Ducati que queda lliure, la del Gresini Racing Team, amb Alex Márquez de company.

Fabio Di Giannantonio a Sachsenring. MOTOGP

Els moviments probables

Un moviment que semblava més que factible era el d’Ai Ogura en direcció l’LCR Idemitsu Honda Team, però no serà així. El japonès torna a plantar al fabricant del seu país que l’ha intentat pujar en diverses ocasions a la categoria reina per formar part del Trackhouse Racing Team, segons ha informat Motorsport.es. Pel que fa a la plaça que no ocuparà, Takaaki Nakagami gaudirà, molt sorprenentment, d’una vuitena temporada al box de Lucio Cecchinello. Això provoca que Miguel Oliveira sigui el primer escollit del nou Pramac Yamaha Racing.

Miguel Oliveira a Sachsenring. MOTOGP

La lluita per la Yamaha restant

Jack Miller i Augusto Fernández només els hi queda la Yamaha restant del Pramac, però la formació italiana aposta per una alineació amb un pilot veterà, Oliveira, i un jove. Així doncs, l’australià hauria rebut una oferta per formar part de l’equip oficial de Ducati al WSBK, mentre que Fernández aniria al GYTR GRT Yamaha, també al WSBK, amb Remy Gardner de company. No obstant això, tots estan escurant les seves opcions per a continuar al mundial de MotoGP.

Jack Miller a Sachsenring. MOTOGP

Actualment, hi ha tres noms sobre la taula de Yamaha. El primer, que era el més ben situat a inicis de temporada, és Alonso López, que sempre ha sigut un dels pilots més ben valorats per part dels japonesos. No obstant això, la irrupció de Sergio García a Moto2, qui és líder del mundial, l’ha situat per davant, i sembla que és el candidat principal. L’últim en discòrdia és Tony Arbolino, que seria l’escollit per part de Paolo Campinoti, sobretot pel tema dels patrocinadors de Pramac, i no es descarta que s’acabi imposant la seva opinió, tot i que els contractes els pagarà Yamaha.

Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP

Total
0
Shares
Anterior
Red Bull mantindrà a Checo Pérez fins al final de temporada

Red Bull mantindrà a Checo Pérez fins al final de temporada

Els alts càrrecs de l'escuderia austríaca li han assegurat la continuïtat com a

Posterior
Red Bull comença la guerra contra Norris i McLaren: “Piastri és més fort mentalment”

Red Bull comença la guerra contra Norris i McLaren: “Piastri és més fort mentalment”

Helmut Marko ataca al pilot principal de la seva escuderia rival

També et pot interessar
Total
0
Share