El segon Automobile Talks posa de relleu les tendències fins el 2025 del mercat de l’automoció i el sector de taller
Fecavem i Fecatra han celebrat el segon Automobile Talks, amb BBVA Consumer Finance i el seu Director a Catalunya, Xavier Vila. També ha comptat amb l’assistència, en format webinar, de més d’un centenar d’interessats.
L’acte ha donat el tret de sortida amb el president de Fecavem, Jaume Roura i el President de Fecatra, Celso Besolí, que també han aprofitat per reiterar l’adhesió al manifest impulsat per Foment del Treball que reclama més suport de les administracions a les empreses i aturar els actes vandàlics viscuts. El president Roura s’ha sumat de forma presencial en l’acte a l’Estació del Nord.
Centrats en la ponència, Perspectives de tallers fins el 2025 i indicadors clau en la presa de decisions en planxa i pintura, el primer ponent ha estat Víctor Hernández, Consultancy Teamleader, CR Spain i Responsable de la Consultoria Glasurit. Ha donat la clau de la gestió en la presa de decisions en carrosseria i pintura, pel que fa a la seva rendibilitat.
Desafortunadament, des de la patronal s’aprecia que aquestes pautes tècniques de rendibilitat no es traslladen a la compte de resultats del sector, donada la influència que les asseguradores efectuen sobre els tallers mitjançant uns procediments de valoració dels sinistres que escapen -per ser extraordinàriament insuficients- a la realitat que els seria d’aplicació.
Per la seva banda, José Manuel López Montoya, Director Comercial MSI Sistemes
d’Intel·ligència de Mercat, ha parlat de previsions del Parc per Canals, propulsions i edats, tant a Espanya com a Catalunya. López constata que els vehicles de combustió composen i composaran la majoria del parc, encara que els motors ecològics de nova generació guanyen mercat. Les previsions s’allunyen clarament de les del govern central. Així doncs, el govern espanyol estima per l’any 2023 arribar als 250.000 vehicles elèctrics i López pronostica 80.000 turismes i 12.000 vehicles comercials l’any 2025. Són estimacions diferents i que posen de manifest que la petició d’Anfac i Faconauto d’emprendre mesures urgents de dinamització del mercat són necessàries per a capgirar la inèrcia que segueix el mercat de l’automoció.
Per saber més:
Automobile Talks és una iniciativa impulsada per Fecavem que compta amb el patrocini de BBVA Consumer Finance i el suport de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.
Fecavem i Fecatra són les patronals catalanes Fecavem de distribució i Fecatra de tallers, i les següents associacions: Gremi del Motor de Barcelona, Astave Tarragona, Corve Girona, Associació Automoció de Lleida, Gremi Provincial de Tallers de Reparació d’Automòbils de Barcelona, Gremi de Tallers de Reparació d’Automòbils i Venda d’Automòbils i Recanvis de Sabadell i Província de Barcelona i Gremi de Tallers de Reparació d’Automòbils de Terrassa i Comarca. Segons dades extretes de l’Observatori de Treball de la Generalitat de Catalunya, les activitats de venda i reparació de vehicles ocupen a quasi 53.000 persones i suposen un pes de l’ocupació del sector de l’automoció del 57,7%.
Font: CORVE