La tercera generació del Nissan Qashqai ha estat presentada avui a Madrid en una prova dinàmica que ha recorregut els voltants de la capital.
Per Bruno Mattucci, conseller director general de Nissan Iberia, “És una gran il·lusió per a Nissan presentar avui la tercera generació del més reeixit dels crossovers a Espanya. Des de Nissan Iberia hem escoltat als 325.000 clients que al llarg dels últims 14 anys han confiat en nosaltres, per poder oferir-los en aquesta nova generació del Nissan Qashqai l’últim en tecnologia, disseny i prestacions dinàmiques mantenint l’essència de l’icònic model ” .
La base de la tercera generació del Nissan Qashqai és la nova plataforma CMF-C de l’Aliança, que ha permès a dissenyadors i enginyers de Nissan crear un vehicle que aconsegueix satisfer les exigents demandes dels clients en termes de disseny, amplitud, dinàmica de marxa i a el mateix temps limitar a el màxim la petjada de carboni.
La plataforma CMF-C és una arquitectura completament nova, dissenyada i desenvolupada per garantir que els vehicles siguin competitius i ofereixin l’experiència de conducció que els clients necessiten, en una època de grans transformacions en el sector de l’automòbil.
Segons Francesc Corberó, director de Comunicació de Nissan Iberia, “La tercera generació de l’Qashqai és a més la més espanyola de totes, gràcies a les innombrables aportacions que des del Centre Tècnic a Barcelona s’han realitzat sobre el model, com ara l’arribada de la electrificació als motors de 1.3 litres; el calibratge d’alguns sistemes d’assistència a l’conductor o l’adaptació de l’revolucionari sistema e-POWER al conductor europeu. “
Carrosseria més rígida
En termes de dinàmica de conducció, un dels factors més significatius del rendiment dinàmic és l’augment global de la rigidesa de la carrosseria del nou Qashqai, amb una millora del 48% en comparació amb el model sortint. Amb una base més rígida, els enginyers de Nissan han pogut ajustar amb més precisió la duresa de les molles i els amortidors, sabent que reaccionen als canvis de les superfícies i no als moviments de la plataforma. Aquesta modificació augmenta la precisió i la resposta, i redueix les vibracions.
Tot i l’augment general de rigidesa, la carrosseria és més de 60 kg més lleugera, el que contribueix a l’eficiència general de el nou Qashqai, alhora que redueix la inèrcia en la conducció, de manera que els conductors notaran la millora de la agilitat.
Hi ha dues configuracions de suspensió del darrere, sent la barra de torsió la configuració per als Qashqai amb tracció davantera amb llandes de 19 polzades o inferiors. La barra de torsió s’ha millorat respecte a l’Qashqai sortint, amb un nou aïllant superior a la carrosseria que augmenta la rigidesa local de la mateixa i redueix la transmissió de vibracions a l’habitacle. I la inclusió d’un límit millorat, que contribueix a dotar la suspensió del darrere d’un moviment més flexible i als protegir-la dels cops.
Per maximitzar l’eficàcia dels amortidors, s’ha modificat la seva orientació cap a una posició més vertical que redueix la fricció i, per tant, optimitza el seu rendiment, garantint una millor absorció dels sots i una conducció més suau, a més de proporcionar un millor control de l’balanceig.
Els clients que demanin la seva Qashqai amb llandes de 20 polzades o amb tracció total gaudiran d’un aplom i un confort líders en la seva classe gràcies a la configuració de la suspensió del darrere multi-link. La situació de les rodes respecte a la carretera roman optimitzada en els canvis de direcció, així com en els canvis de peralt i, sobretot, a les carreteres amb superfícies irregulars o amb sots. La suspensió proporciona una elevada connexió amb la carretera, amb una resposta en corba millorada gràcies a un balanceig minimitzat i controlat, sense comprometre el confort, mentre que l’amortiment torna immediatament el cotxe a una posició uniforme després de les ondulacions. En ambdues configuracions de suspensió, l’aïllament de soroll de la carretera i les vibracions segueix sent un dels millors atributs del Qashqai, amb un refinament comparable a el de vehicles de segments superiors.
Configuració de la direcció renovada
Els conductors del Qashqai sortint notaran immediatament els canvis en la direcció, on la sensació en la posició recta és més clara i definida. Això és conseqüència d’haver desplaçat el motor d’assistència elèctrica directament al costat de la cremallera de la direcció. Aquest canvi ha reduït la sensació de fricció a través del volant, però ofereix un augment més natural de l’esforç de la direcció a mesura que s’aplica un major bloqueig de la mateixa.
La relació de la direcció ha passat de 19,1: 1 a 14,7: 1, el que es tradueix en una resposta més ràpida en els girs. En combinació amb el xassís més rígid, els conductors notaran immediatament la millora en l’agilitat, augmentant així la sensació de diversió a l’volant. El radi de gir es manté sense canvis en comparació amb el model sortint: 11,5 m.
Un altre avantatge de la plataforma CMF-C és que ha permès la instal·lació de llantes de 20 polzades, sense que això afecti el gir de les rodes davanteres ni comprometi l’entrada i sortida de les portes posteriors. Per Victor Gimeno, Product Manager de l’Nissan Qashqai a Espanya, “El nou Qashqai fa un salt cap endavant en termes de comportament dinàmic i qualitat de rodament. Hem pres les dades provinents de les nostres enquestes a usuaris i hem treballat durament durant aquests anys per oferir un producte que es pot entendre clarament com d’un segment superior. Estem convençuts que els clients valoraran les millores introduïdes en aquesta tercera generació per seguir sent la referència dels crossover a Espanya “.
Dues innovadores motoritzacions electrificades
El Qashqai inclourà dues opcions de motorització diferents: la de gasolina d’1,3 litres amb tecnologia Mild Hybrid, disponible en dos nivells de potència.
El sistema híbrid lleuger Alís (sistema avançat de bateries de ions de liti) de 12 V disponible per al nou Qashqai és una tecnologia híbrida que ofereix assistència de bat, parada a ralentí ampliada, arrencada ràpida i fre motor (només en versions amb Xtronic) , amb millores tant en el consum de combustible com en les emissions de CO2 (-4 g / km). El sistema híbrid lleuger Alís afegeix només 22 kg a la massa total de el vehicle.
A l’desaccelerar, l’energia es recupera mitjançant la regeneració i es guarda a la bateria de ions de liti. Aquesta energia carregada es transmet durant la parada a ralentí, a el fre motor (només versions Xtronic) i a l’assistència de parell.
Al ‘usar el fre motor a velocitats de menys de 18 km / h amb frenades suaus, el motor s’apaga i l’energia emmagatzemada s’utilitza per alimentar l’equip elèctric de el vehicle. Aquesta funció permet perllongar la parada d’el motor i reduir el consum de combustible.
«Quan vam començar a valorar les necessitats i prioritats de la propera generació de clients del Qashqai, vam veure que ens enfrontàvem a enormes reptes d’enginyeria. Sabíem que el Qashqai havia de ser electrificat, així que vam optar per desenvolupar dos innovadores opcions de motorització, que combinaran eficiència i resposta », ha declarat David Moss, vicepresident sènior regional d’Investigació i Desenvolupament de el Centre Tècnic de Nissan a Europa.
«També ens plantegem un gran repte: com podem reduir el pes de la carrosseria per millorar l’eficiència de el nou Qashqai, però també millorar la rigidesa per aguditzar la resposta dinàmica, a el temps que augmentem el seu refinament? Gràcies a la nova plataforma CMF-C de l’Aliança, vam poder aconseguir aquests objectius tan desafiants ».
I ha afegit: «I la combinació de les avançades i eficients motoritzacions electrificades amb una plataforma feta a mida ha donat com a resultat una experiència de conducció que tornarà a marcar la pauta en el segment, i que els nostres clients gaudiran realment».
Una caixa de canvis manual de sis velocitats és l’opció de sèrie per al nou Qashqai. Té un maneig molt agradable, amb relacions clarament definides i ajustades per oferir una acceleració notable en les marxes intermèdies, amb les marxes més altes optimitzades per a una conducció silenciosa i eficient.
La nova caixa de canvis automàtica Xtronic està dissenyada per oferir el millor d’ambdós mons en la conducció diària. En ciutat, amb obertures parcials de l’accelerador, l’acceleració és fluïda, mentre que el règim de el motor es manté constant. Quan es requereix una acceleració immediata, la caixa de canvis troba instantàniament la relació òptima i reacciona de forma esglaonada, aportant una sensació de major connexió. En qualsevol cas, si el conductor prefereix utilitzar el canvi en manera manual, sempre tindrà al seu abast les lleves de el canvi que han estat convenientment situades darrere de l’anella de l’volant per a un maneig còmode i segur.
El sistema de tracció total s’ha millorat amb un nou acoblament directe que envia la potència a les rodes del darrere cinc vegades més ràpid que la generació anterior quan detecta el lliscament de les rodes davanteres. I hi ha més interacció amb el conductor gràcies a la incorporació d’un nou selector de maneres de conducció a la consola central. Permet a l’conductor triar la configuració de la tracció total en funció de les condicions, amb les maneres Standard, Eco, Sport, Snow i Off-Road.
Per Darío Fernández, Sènior Engineer de NTCE Barcelona, ”El treball realitzat pels enginyers de NTCE Barcelona en el desenvolupament de el nou Nissan Qashqai ha estat exigent però molt gratificant a la vista dels resultats obtinguts. En NTCE ens especialitzem en identificar i interpretar les necessitats del client en termes de el vehicle complet, industrializarlas, validar-les i finalment incorporar-les a l’cotxe que podem conduir en el dia d’avui. “
Després de la seva presentació inicial, el Qashqai inclourà la innovadora motorització e-POWER, que aporta les conegudes avantatges d’un vehicle elèctric, com ara una acceleració lineal sense esforç, i un rendiment refinat, però sense la necessitat de recarregar electricitat. La bateria es carrega gràcies a un motor turbo de tres cilindres i 1,5 litres de compressió variable que funciona silenciosament en segon pla quan cal.
Per donar cabuda a aquesta instal·lació única, la plataforma CMF-C es va dissenyar des del principi per allotjar el paquet de bateries al centre de terra, però sense sacrificar l’espai de l’habitacle o de maleter.
En paraules de Jordi Vila, Vicepresident Divisional de MK & Vendes de Nissan Europa: “Nissan està immersa en una transformació amb un propòsit clar: Enriquir la vida dels ciutadans a través de la innovació. El nou Nissan Qashqai és un clar exemple del que perseguim: accelerar l’electrificació, a través del nostre clar lideratge en el segment dels crossover, per generar una major confiança en la marca. Espanya té una gran importància en el naixement i desenvolupament d’aquest nou Qashqai. Des del Centre Tècnic de Barcelona han participat des de diversos àmbits. A més, la fàbrica de Nissan a Cantàbria fabrica els discos de fre per a aquest nou Qashqai. Gairebé puc afirmar que el nou Qashqai té un ADN espanyol clar. Estem convençuts del seu èxit a Espanya i, per a mi, com a espanyol i com a executiu europeu, és una satisfacció poder contribuir a l’arrencada de Qashqai a Espanya. “.