En la cursa de F1 del cap de setmana passat a Hongria, Aston Martin va fer intercanviar les places als seus pilots per buscar l’avançament sobre Yuki Tsunoda, amb la premissa que si no s’assolia, retornessis al seu lloc inicial. Lance Stroll arribava amb millors pneumàtics i ritme, i Fernando Alonso rodava per davant seu en la desena demarcació. Finalment, el pilot canadenc no va poder superar al pilot japonès, però va ignorar les ordres de l’equip i va travessar la línia de meta desè, guanyant un punt i deixant a Alonso amb 0.
“Si no ho aconsegueix, tornarem a intercanviar”, era el missatge que rebia Fernando Alonso per la ràdio. La resposta de Lance Stroll ja indicava que no era gaire receptiu a aquesta estratègia d’equip. “Igualment, hauria avançat a Fernando, però bé”, deia el canadenc abans que es produís el moviment. Stroll va finalitzar la cursa a set dècimes de Tsunoda, i a més de quatre segons del seu company d’equip. Ell creu que hagués superat a Fernando Alonso de totes les maneres, per superioritat de ritme a causa de les gomes noves, i per això sentia que mereixia la desena plaça.
Així doncs, en el mateix GP, es va viure una nova estratègia d’equip en la qual es va viure tensió entre els dos companys d’equip. L’altra, la protagonitzada entre Lando Norris i Oscar Piastri, amb aquest últim guanyant la primera cursa de la seva vida. A McLaren sí que va prevaler el sentit comú.
Text: Roger Amores / Fotos: F1