Nissan JUKE Hybrid: la nova motorització híbrida que combina elevades prestacions i eficiència

L’icònic crossover compacte de Nissan, el JUKE, presenta avui una motorització híbrida avançada, que ofereix un rendiment elevat i una eficiència millorada.
“L’estratègia de productes electrificats de Nissan està guanyant impuls i el nou JUKE Hybrid representa una altra fita a la nostra ambició estratègica de tenir una gamma totalment electrificada per al 2023”, va dir Bruno Mattucci, Conseller Director General de Nissan Iberia.
El nou JUKE Hybrid compta amb un veritable motor híbrid multimodal que prioritza l’eficiència, la capacitat de resposta i la fluïdesa a la conducció. Els conductors i passatgers apreciaran la seva arrencada sempre en mode 100% elèctric, l’elevada eficiència de combustible que és possible gràcies a la caixa de canvis multimodal intel·ligent, la frenada regenerativa i la bateria d’alt rendiment.


Experiència de conducció 100% elèctrica
Allí on els híbrids tradicionals ofereixen una experiència de conducció poc gratificant degut al funcionament combinat del motor de combustió i l’elèctric, la gestió del JUKE Hybrid destaca en maximitzar la quantitat de temps que JUKE passa en mode 100% elèctric. Un objectiu clau per als enginyers de Nissan era reduir la freqüència d’arrencada i aturada del motor. Això augmenta el plaer de conducció i optimitza leficiència.
Durant les proves finals de validació del motor, fins al 80 per cent d’una conducció urbana es va aconseguir en mode 100% elèctric, amb curtes fases híbrides per recarregar la bateria abans de tornar al mode elèctric. El JUKE Hybrid no només arrenca 100% en mode elèctric, sinó que pot assolir velocitats de fins a 55 km/h en mode elèctric perquè els conductors gaudeixin d’una experiència de conducció enèrgica, constant i sostinguda.
La gestió del motor maximitza automàticament el funcionament en mode elèctric, però a més el nou JUKE Hybrid incorpora al quadre de comandaments un interruptor “EV” que el conductor pot utilitzar a voluntat per forçar la marxa en mode elèctric, com en circular per àrees residencials , al voltant de zones escolars, estacionaments, autocines i en embussos de trànsit. Si l’estat de càrrega de la bateria ho permet, obligarà el nou JUKE Hybrid a funcionar com a vehicle 100% elèctric.

Motorització eficient gràcies a les sinèrgies de l’Aliança
Aprofundint els detalls que fan que la motorització del nou JUKE Hybrid sigui diferent de la resta de models híbrids del mercat, trobem el coneixement i la fortalesa de l’enginyeria dins de l’Aliança.
La motorització híbrida del nou JUKE consta d’un motor de combustió interna Nissan de darrera generació desenvolupat específicament per treballar en una aplicació híbrida. Produeix 69kW (94CV) i 148Nm de parell màxim.
Al costat elèctric, Nissan subministra el motor elèctric principal que produeix 36kW (49CV) i 205Nm de parell, mentre que Renault proporciona l’arrencador/generador d’alt voltatge de 15kW, l’inversor i la bateria refrigerada per aigua de 1.2kWh, així com la innovadora caixa de canvis.
El resultat és un tren motriu que proporciona un 25% més de potència que l’opció amb motor de benzina actual, amb una reducció del consum de combustible de fins al 40% en cicle urbà i fins a un 20% durant el cicle combinat.

Caixa de canvis intel·ligent
La clau per elevar el plaer de conducció és una avançada caixa de canvis multimodal de baixa fricció que proporciona un ús òptim de la potència propulsora, ja sigui elèctrica, de benzina o ambdues.
Per reduir la fricció, aquesta caixa de canvis utilitza embragatges d’empenta en lloc d’anells sincronitzadors convencionals per canviar les 4 marxes de combustió i 2 marxes elèctriques. A més, per reduir la fricció, aquesta caixa de canvis no utilitza embragatge. Totes les arrencades del vehicle són 100% elèctrics, i els 2 motors elèctrics s’utilitzen en combinació per sincronitzar els engranatges, oferint una acceleració suau, constant i immediata.

Frenada regenerativa
En reduir la velocitat, el motor elèctric actua com a generador i capta l’energia cinètica, convertint-la en electricitat per emmagatzemar-la a la bateria de propulsió.
L’avançada funció de fre cooperatiu regeneratiu combina la frenada regenerativa i la frenada de fricció tradicional per aconseguir un tacte de pedal natural i una recuperació d’energia eficient. El conductor no serà conscient dels ajustaments entre els dos sistemes, assegurant que la retroalimentació a través del pedal del fre sigui constant i intuïtiva.

Conducció fluida gràcies a e-Pedal
Com amb el LEAF 100% elèctric, el nou JUKE Hybrid està equipat amb el sistema e-Pedal Step de Nissan que, quan s’activa, permet controlar el moviment de l’automòbil exclusivament amb el pedal de l’accelerador. Quan s’aixeca el peu de l’accelerador, s’aplica una frenada moderada (fins a 0,15 g) i desaccelera el JUKE fins a una velocitat d’arrossegament (~ 5 km/h). La frenada addicional de peu de vegades pot ser necessari per desaccelerar, i és necessari per aconseguir la parada completa (la funció de retenció automàtica es pot seleccionar per a més comoditat).

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Un Quartararo imparable en el diumenge més amarg d’Aleix

Un Quartararo imparable en el diumenge més amarg d’Aleix

Circuit de Barcelona, Catalunya

Posterior
MG5 Electric: Obrint nous camins

MG5 Electric: Obrint nous camins

MG torna a la càrrega per seguir posicinant-se a Europa amb l’arribada d’una

També et pot interessar
Total
0
Share