Home Actualitat El nou Corsa es prepara a Lapònia
El nou Corsa es prepara a Lapònia

El nou Corsa es prepara a Lapònia

0
0
L'Opel Corsa
L’Opel Corsa

La sisena generació de Corsa s’està preparant per al seu llançament a la tardor. Tot i que el nou model ha estat creat amb l’ajuda de mètodes de desenvolupament virtual moderns, ràpids i eficients s’estan fent proves en condicions reals a Lapònia y el centre de proves de Dudenhofen.

Entre d’altres, les enginyeres i enginyers experts del departament de control de xassís han estat configurant els sistemes controlats electrònicament per a l’estabilitat, la tracció i el antibloqueig de frens en superfícies de baix adherència i a temperatures tan baixes com -30

El propòsit d’aquestes proves extremes és que independentment del gel, la neu, l’aiguaneu o l’asfalt, i els diferents nivells d’adherència en ambdós costats de l’automòbil, els sistemes de control sempre han de funcionar de manera fiable. I, al mateix temps, oferir alts nivells de seguretat, confort i dinàmica de conducció, per la qual cosa el personal d’enginyeria de Opel està recalibrant el sistema de xassís fins en els seus mínims detalls.

Cotxes camuflats

Les proves amb automòbils fortament camuflats a les vies públiques de Lapònia van començar just després de Nadal. Des del gener fins al març, el gel en els llacs gelats tenia un gruix d’alt voltant d’un metre, de manera que els cotxes de prova, els llevaneus i els camions d’aspersors d’aigua podien circular sobre la superfície. Les llargues nits polars, han permès al personal d’enginyeria provar àmpliament la tecnologia adaptativa d’il·luminació IntelliLux LED®, que després de ser una primícia en els seus respectius segments en debutar a l’Astra i al Insígnia, estarà disponible per primera vegada en el segment del nou Corsa.

El clima i l’ambient al nord de Suècia, han fet possible avaluar i optimitzar amb precisió els fars matricials d’il·luminació LED, els quals s’adapten de forma contínua i automàtica a les situacions del trànsit i l’entorn sense provocar enlluernaments als altres usuaris de la via, al simplement retallar l’àrea il·luminada dels vehicles que s’aproximen en sentit contrari i els que circulen per davant. Fent per primera vegada que aquest sistema que minimitza l’enlluernament i ofereix una visibilitat òptima estigui disponible en un segment tan popular com el dels cotxes petits en què milita el Corsa, és una altra demostració de la democratització de la tecnologia d’Opel.

Proves d’alta velocitat

També durant les seves proves de conducció nocturnes en l’anell peraltat, al circuit de manejabilitat ia la pista de confort del Centre de Proves de Dudenhofen, el personal d’enginyeria va tenir ocasió d’apreciar l’alt rendiment dels nous fars del model. Les rectes llargues es van usar per a preparar la nova generació per conduir en autopista, on Opel estableix estàndards especialment alts per a la direcció i la suspensió.

Després de completar totes les proves a l’autopista, el nou Corsa passa a banyar-se per comprovar la seva estanquitat al túnel d’aigua, a diverses profunditats, des d’un mínim de 25 cm. Encara que l’automòbil empenyi una gran onada per davant, es comprova que l’aigua no entri en l’habitacle; el motor no ha de ‘inhalar’agua, el sistema elèctric i totes les parts han de romandre protegides de l’onada. La coberta inferior del motor no pot deixar de funcionar.

En una càmera especialment dissenyada al laboratori d’EMC a Rüsselsheim, l’equip d’Opel prova la immunitat dels sistemes electrònics de l’automòbil contra les emissions electromagnètiques. Aquestes proves es poden dur a terme amb cables en el sistema de cablejat o a través d’ones en l’aire.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *