Home Actualitat El nou Mazda2 ja és aquí
El nou Mazda2 ja és aquí

El nou Mazda2 ja és aquí

0
0

La tecnologia SKYACTIV de Mazda i el disseny Kodo (l’ànima del moviment) han tornat a associar-se, aquesta vegada amb la vista posada en el segment B. El nou Mazda2, un cotxe que va més enllà de la noció convencional del que és un model urbà, ofereix un infinitat de qualitats que inspiren confiança i el situen a l’avantguarda del seu segment.

mazda2_2015Unes dimensions compactes i la millor combinació de prestacions, seguretat i eficiència de tota la història del Mazda2. El disseny lleuger i molt avançat connecta la forma i la funcionalitat amb l’equipament tecnològicament més sofisticat, en el qual destaquen l’MZD Connect, el sistema de connectivitat (de sèrie a partir de l’acabat Style +); una interfície entre persona i màquina (HMI) molt evolucionada i optimitzada per a l’interior del Mazda2; el sistema de tall de ralentí i-stop de sèrie i l’exclusiu fre regeneratiu i-ELOOP (disponible en la versió 1.5 l. SKYACTIV-G 115 CV). Així és l’aposta de Mazda per al segment B, que representa el 22% de les vendes totals de turismes a Europa. El llançament de la versió 5 portes previst a Europa per a finals d’aquest mes de febrer, amb preus des de 13.250 euros.

all-new_mazda2_sp_2014_interior_1__jpg72Els elements de l’habitacle contribueixen a fer del nou Mazda2 un vehicle més confortable i ergonòmic. En el procés, els dissenyadors han aprofitat per augmentar la qualitat d’acabats dels materials de l’interior. Els resultats són més que evidents. És més espaiós que el seu antecessor i ofereix una major coherència i claredat en la disposició dels controls. Els seients responen al disseny Jinba Ittai, amb respatllers més alts, més subjecció i amb materials especials per absorbir les vibraciones. Un conjunt d’elements de disseny interior i acabats d’alta qualitat amb els que Mazda ha buscat crear una nova cota de referència en el segment, insistint en la sensació de qualitat.

Si ens referim als motors, el nou 1.5 l. SKYACTIV-D és un propulsor dièsel net i lleuger, amb una relació de compressió expecpcionalment baixa (14,8: 1). Rendeix 105 CV a 4.000 rpm i 220 Nm entre 1.400 i 3.200 rpm, amb un consum mitjà de 3,4 litres/100 km i 89 g/km de CO2 (amb canvi manual de sis velocitats).

mazda2_2014_interior_01__jpg72Com a motors de gasolina hi ha tres variants del 1.5 l. SKYACTIV-G d’injecció directa i relació de compressió de 14: 1 (la més alta del món per models de producció en sèrie):  115 CV i 148 Nm (4,9 litres/100 km i 115 g/km, amb canvi manual de sis velocitats i i-ELOOP).  90 CV i 148 Nm (4,5 litres 100 km i 105 g km amb canvi manual de cinc velocitats i 4,8 litres/100 km i 112 g/km amb canvi automàtic de sis velocitats). 75 CV a 6.000 rpm i 135 Nm (4,7 litres/100 km i 110 g/km, amb canvi manual de cinc velocitats)

Diferents sistemes de seguretat activa augmenten la sensació de confiança que inspira el comportament del nou Mazda2, que segons les versions pot disposar de control d’angle mort que amplia la funcionalitat de l’assistent de canvi de carril, incloent àrees a banda i banda del cotxe. També compta amb llums davanters de LEDS, canvi automàtic de llums llargues a curtes,  alerta de trànsit en la part posterior (funciona en les maniobres marxa enrere) i sistema d’assistència a la frenada en ciutat que actua a velocitats entre 4 i 30 km/h.

(12.02.2015)

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *