Nissan ha presentat avui la gamma i els preus del líder dels crossover, per reforçar la seva posició de lideratge en el segment amb una atractiva proposta comercial adaptada a tots els clients del mercat.
Ja s’han venut més de tres milions d’unitats del Qashqai a Europa des que Nissan va inventar aquest segment el 2007. A Espanya se n’han venut més de 325.000 unitats. El Qashqai ha aconseguit ser líder del segment crossover durant 14 anys de manera consecutiva. El segment creat pel Qashqai representa avui, al mercat espanyol, el 30 % del total.
Per a aquesta nova generació, Nissan ha conservat els principis rectors que han impulsat el concepte, el disseny i el desenvolupament de les dues generacions anteriors del Qashqai: disseny elegant, carrosseria millorada i motorització eficient, tot això combinat amb una gran qualitat i una experiència de conducció digna d’un segment superior. Gràcies a la nova plataforma CMF-C de l’Aliança, una mostra d’enginyeria avançada, innovació i tecnologia punta, el nou Qashqai torna a apujar el llistó del segment crossover i així els clients es podran beneficiar de tots aquests atributs.
Acabats ja coneguts
Després d’escoltar els nostres clients, hem concebut una gamma fàcilment recognoscible pels seus noms, ja que són els mateixos de la generació anterior (Visia, Acenta, N-Connecta, Tekna i Tekna+), però hi hem aportat més valor perquè resulti encara més atractiva per a un nombre més ampli de clients, oferint més tecnologia i més seguretat des del primer nivell d’acabat.
Així, el Visia ja inclou de sèrie fars davanters i posteriors Full LED, control de creuer adaptatiu amb reconeixement de senyals de trànsit, pantalla TFT de 7”, 7 airbags (inclòs el central entre seients), activació automàtica de llums o el fre d’estacionament automàtic amb assistent en pendent, entre d’altres elements destacables.
Val la pena destacar que, des de l’acabat Visia, el nou Nissan Qashqai presenta l’equipament de seguretat més complet de la seva categoria. Hi trobem, de sèrie, sistemes de seguretat activa com el sistema de frenada predictiva d’emergència amb detecció de vianants i ciclistes, el sistema d’avís de sortida de carril amb prevenció o el sistema de detecció d’angle mort.
L’acabat Acenta incorpora les llantes d’aliatge de 17”, la pantalla central d’informació i entreteniment de 8” amb connectivitat Android Auto i Apple Carplay, clau intel·ligent i càmera de visió posterior.
L’equilibri en la gamma el representa la versió N-Connecta, que incorpora a les prestacions de la versió anterior llantes d’aliatge de 18”, pantalla central de 9”, instrumentació digital de 12,3”, assistents de Google Home i Amazon Alexa, connexió wifi i accés a l’aplicació de serveis connectats Nissan Connect Services, càmera 360º i vidres tintats.
Per a aquells clients que volen anar encara un pas més enllà, hi ha la versió Tekna, que incorpora llantes d’aliatge de 19”, projecció de dades al vidre (Head-Up Display de 10,8”), l’assistent de conducció ProPILOT sincronitzat amb el navegador i els missatges de trànsit per adaptar la velocitat i la ruta a les condicions reals de la carretera, intermitents i fars antiboira LED o obertura elèctrica mans lliures del maleter.
I per a aquells conductors per als quals tot això no és suficient, hem dissenyat la versió Tekna+, que inclou tot el que una marca com Nissan és capaç d’oferir a tots els nivells en un crossover del segment, des de les imponents llantes de 20” o el sostre panoràmic fins a l’impressionant àudio BOSE amb 10 altaveus i l’experiència d’uns seients davanters elèctrics vinculats amb la clau intel·ligent, entapissats en pell de napa i amb massatge.
Motoritzacions electrificades
Amb l’objectiu de contribuir a l’ambició de Nissan d’arribar al 50 % de les vendes de models electrificats a Europa el 2024, el nou Nissan Qashqai estarà disponible amb un motor 1.3 DiG-T de gasolina equipat amb tecnologia microhíbrida, amb dos nivells de potència, 103 kW (140 CV) i 116 kW (158 CV), que ofereixen una millora en emissions de fins a 4 grams de CO2 per quilòmetre respecte a les versions anteriors.
Gràcies a les variants de tracció 2WD i 4WD, la transmissió manual de 6 velocitats o la nova automàtica XTronic, les opcions de motorització del nou Qashqai satisfan tots els requisits dels clients, ja que totes les configuracions possibles de motorització ofereixen un gran plaer de conducció.
La tracció 2WD està disponible tant per a les versions de 140 CV com per a les de 158 CV, mentre que la tracció 4WD només estarà disponible per als models XTronic de 158 CV. El nou sistema de control 4WD i de selecció de modes de conducció resulta més intuïtiu i intel·ligent, ja que s’adapta a les condicions externes mitjançant cinc modes de conducció: Normal, ECO, Esportiu, Neu i Tot terreny. En cas que alguna roda patini, el temps de reacció del sistema 4WD s’ha reduït fins al voltant dels 0,2 segons.