La tercera generació de l’innovador crossover de Nissan es prepara per a la seva presentació a la primavera de 2021.
Amb més de 3 milions d’unitats venudes a Europa, el Qashqai segueix sent el referent del segment.
La nova plataforma CMF-C de l’Aliança sustenta les millores tecnològiques del Qashqai.
L’innovador sistema e-POWER aporta electrificació al nou Qashqai.
Disseny, desenvolupament i producció europeus per emular el seu èxit històric.
A Espanya és líder en el seu segment des del seu llançament el 2007, amb 320.000 unitats venudes en 13 anys.
PARÍS, FRANÇA 13 de novembre de 2020. – Els preparatius finals per a la presentació de la tercera generació del Nissan Qashqai, el crossover compacte que va revolucionar el mercat automobilístic europeu i va generar molts imitadors, ja es troben molt avançats. Els prototips del nou model estan acumulant quilòmetres de prova a les carreteres europees, abans de tornar a revolucionar les expectatives dels clients respecte als crossover compactes, quan surti a la venda el 2021. El nou Qashqai aprofitarà la seva posició de pioner i referència en el segment dels crossover mitjans a Europa des de 2007. La base de la nova Qashqai és la nova plataforma CMF-C de l’Aliança, un aparador d’enginyeria avançada, innovació i tecnologia avançada. El Qashqai actual – la segona generació del líder dels crossover -, que va sortir a la venda a Europa el 2014, ja ha venut més d’un milió d’unitats des de la seva introducció.
«El nou Qashqai revolucionarà de nou les expectatives dels clients respecte als crossover compactes. La comoditat, el refinament i la tecnologia que oferirà el nou Qashqai són dignes de categories superiors, mentre que l’experiència de conducció satisfarà tant als conductors com als passatgers. A més, gràcies a la innovadora tecnologia i-POWER de Nissan, el client s’enamorarà del tacte de conducció d’un vehicle elèctric, però sense preocupar-se per l’autonomia», ha declarat Gianluca de Ficchy, President de la Regió AMIEO (Àfrica, Orient Mitjà , Índia, Europa i Oceania) de Nissan.
Per a aquesta tercera generació i totalment nova versió de Qashqai, Nissan ha conservat els principis rectors que han impulsat el concepte, el disseny i el desenvolupament de les dues generacions anteriors del Qashqai: disseny elegant, carrosseria millorada i motorització eficient, tot això combinat amb una gran qualitat i una experiència de conducció digna d’un segment superior. El nou Qashqai tornarà a pujar el llistó del segment crossover i els clients podran gaudir d’aquests millorats atributs. L’arribada del futur Qashqai també ha estat valorada per Bruno Mattucci, conseller director general de Nissan Iberia, que comenta al respecte: “Qashqai és una història d’èxit inigualable en el mercat espanyol. Amb 13 anys de lideratge consecutiu en el segment dels crossovers i amb més de 320.000 unitats venudes, ha obert el camí per al que avui dia és el pilar del mercat espanyol, el segment crossover”, i afegeix “després de 13 anys, Nissan Qashqai és a dia d’avui el tercer model més venut en el mercat espanyol en el que portem d’any, el que ens dóna una idea de l’arrelament del model i de la marca Nissan a Espanya i de l’atracció del consumidor espanyol cap a aquest vehicle, aspectes tots dos que, sens dubte, amb el nou Qashqai es veuran reforçats”. A l’igual que els seus predecessors, el disseny del nou Qashqai ha estat a càrrec de l’equip de Nissan Design Europe, amb seu a Londres (Regne Unit), mentre que la seva enginyeria ha estat obra de Nissan Technical Center Europe, situat a Cranfield, Bedfordshire (Regne Unit). La producció del Qashqai es mantindrà a la fàbrica que Nissan té a Sunderland (Regne Unit).
PLATAFORMA CMF-C
El nou Qashqai és el primer nou model a Europa que utilitza la plataforma CMF-C de l’Aliança Renault-Nissan-Mitsubishi, que representa una arquitectura automobilística estructural i tecnològica d’avantguarda. Un aspecte fonamental del concepte d’enginyeria era conservar les proporcions del Qashqai actual, que són «les adequades» i que són una de les claus del seu èxit, el que significa que aquest model es desplaça còmodament per vies urbanes i s’adapta còmodament a les places d’aparcament, a més d’oferir un espai interior excel·lent. Pel que fa a la seva construcció, la carrosseria incorpora un material més lleuger, així com tècniques avançades d’estampat i soldadura per augmentar la resistència i reduir el pes. Per primera vegada en la seva història, la porta del darrere del Qashqai estarà fabricat en un material compost, el que redueix el seu pes en 2,6 kg.
L’estructura del nou Qashqai compta amb un 50% més d’acer d’ultra alta resistència de Nissan (UHSS, per les sigles en anglès). El material UHSS garanteix la major resistència possible a la deformació en l’estructura de la carrosseria on sigui necessari, com per exemple en l’estructura deformable, però sense un augment significatiu de pes. Les portes davanteres i del darrere, el parafangs davanter i el capó, ara estan fets d’alumini, la qual cosa permet una reducció de pes, en conjunt, de 21 kg respecte a la carrosseria en blanc del Qashqai actual. L’estructura bàsica, la «columna vertebral» de la plataforma CMF-C, s’ha actualitzat amb una forma més homogènia per transmetre millor la força d’un impacte. Aquesta millora permetrà que l’estructura absorbeixi l’energia de manera més efectiva en les zones deformables, reduint així la càrrega potencial transmesa als ocupants en cas d’accident. L’avantatge per als clients, gràcies a les tècniques avançades de fabricació, és que la carrosseria és 60 kg més lleugera i un 41% més rígida que el model anterior. Aquesta millora es tradueix en refinament, comoditat i resposta de conducció dignes d’un segment superior, a més d’una seguretat excepcional en cas d’accident, així com avantatges per a l’eficiència general del cotxe.
NOU DISSENY DE LA SUSPENSIÓ I DE LA DIRECCIÓ
El nou Qashqai seguirà oferint una experiència de conducció gratificant, ja que mantindrà la seva reputació de conducció refinada i segura, encara que també emocionant quan la carretera es torna sinuosa. La nova plataforma CMF-C compta amb la rigidesa torsional dels vehicles d’un segment superior, el que permet una ubicació precisa de la suspensió, que al seu torn, garanteix respostes positives i segures als moviments de la direcció i una sensació més segura al circular per carreteres en mal estat. Gràcies a la plataforma CMF-C, el nou Qashqai té una configuració Macpherson actualitzada a la part davantera i posterior. En el cas del Qashqai amb tracció a dues rodes amb llandes de fins a 19”, la suspensió del darrere incorpora una barra de torsió. Per a les versions amb llandes de 20” i tracció a les quatre rodes, estarà equipat amb una configuració avançada Multi-link.
La inclusió de la barra de torsió ofereix una millor absorció d’impactes i supressió de soroll de la carretera, el que es tradueix en una conducció tranquil·la en qualsevol superfície. La clau de les seves àmplies capacitats és el canvi de molla i amortidor per una alineació vertical. Aquesta modificació permet que la molla i l’amortidor funcionin en el seu rang de carrera òptim, maximitzant així la seva efectivitat per a una resposta més controlada als impactes i sots de la carretera, i minimitzant el rebot per a una conducció estable i tranquil·la, mentre es manté un excel·lent rendiment anti balanceig davant els canvis de direcció. La configuració avançada de la suspensió del darrere Multi-link ofereix el millor equilibri del segment entre comoditat de conducció i resposta dinàmica. En aquesta nova versió, està muntada sobre el subxasis, que redueixen el soroll que arriba de la carretera i les vibracions transmeses des de la mateixa. La configuració de la direcció assistida ofereix una resposta millorada, un millor tacte en la part central de la franja de direcció i una menor fricció.
David Moss, vicepresident sènior de Recerca i Desenvolupament de la Regió AMIEO (Àfrica, Orient Mitjà, Índia, Europa i Oceania), ha comentat al respecte: «El nostre equip d’enginyers ha avaluat una mostra transversal de turismes del segment C, així com vehicles de la competència directa, i després de milers de quilòmetres de proves en carreteres i instal·lacions de prova de tot Europa, ha aconseguit un equilibri de conducció que situa el plaer de conduir en el centre de l’experiència».
INNOVACIÓ PER A L’EFICIÈNCIA
El nou Qashqai forma part de l’estratègia d’electrificació de Nissan i oferirà als clients dues solucions de motorització: un motor de gasolina d’1,3 litres flexible i eficient amb tecnologia híbrida, o l’innovador motor e-POWER de Nissan, que brindarà l’agradable sensació de conducció d’un vehicle elèctric gràcies a la seva acceleració lineal i instantània, però sense preocupar-se per l’autonomia.
Amb l’adopció de l’estructura de carrosseria més rígida a la torsió, la recerca de l’eficiència més òptima per al nou Qashqai ha estat la peça central de tot el procés de desenvolupament. I aquesta recerca de l’eficiència s’estén a l’ús del motor de gasolina d’1,3 litres que estarà disponible amb dues potències diferents, encara que ambdues versions combinen bona resposta amb baix consum i emissions. [Les dades i especificacions tècniques completes d’aquesta motorització es publicaran quan falti menys per a la seva introducció en el mercat]. Dos exemples addicionals del que han fet els enginyers de Nissan per optimitzar l’eficiència del nou Qashqai són el fons pla, que garanteix el flux d’aire més suau possible per sota el cotxe, i també la comporta activa de la graella, que roman tancada per garantir que l’aire passi al voltant de la part davantera del cotxe de la forma més neta possible. Només s’obre quan les necessitats de refredament del motor ho requereixen, permetent que entri aire addicional en els radiadors per refredar-lo. El disseny davanter del cotxe també genera una cortina d’aire que redirigeix el flux d’aire al voltant per reduir l’arrossegament generat per les rodes davanteres. El motor de gasolina d’1,3 litres s’ha millorat àmpliament per incloure el sistema híbrid suau de 12V, que incorpora una bateria de liti separada instal·lada sota de terra i un generador accionat per corretja per a recollir l’energia de frenada. Aquesta tecnologia permet que els sistemes del motor funcionin amb l’energia recuperada, augmentant així la durada de la funció Start/Stop que redueix les emissions totals de CO2 del motor.
ARRIBA e-POWER
El nou Qashqai representarà el millor de l’esperit innovador de Nissan, a què anomenem Mobilitat Intel·ligent Nissan. Suposarà el desplegament de l’innovador sistema de propulsió e-POWER de Nissan a Europa. El sistema e-POWER és una innovació única de Nissan ja que és el motor elèctric el que exclusivament impulsa les rodes. El sistema e-POWER està format per una bateria d’alt rendiment, el motor de gasolina, el generador elèctric, l’inversor i un motor elèctric. En els sistemes híbrids convencionals, les rodes s’impulsen mitjançant un motor elèctric i un motor de combustió interna segons les circumstàncies. No obstant això, en el sistema e-POWER, el motor de gasolina no està connectat a les rodes; simplement carrega la bateria. I a diferència d’un vehicle totalment elèctric, en els híbrids convencionals la font d’alimentació és el motor i no només la bateria. [Les dades i especificacions tècniques completes de sistema e-POWER es publicaran quan falti menys per a la seva introducció en el mercat].
La diferència clau en comparació amb els models híbrids convencionals és que el motor elèctric és de la mateixa mida que el d’un Vehicle Elèctric (VE), aportant així la resposta d’acceleració instantània que resulta tan popular entre els clients dels VE. El generador impulsat pel motor manté la càrrega de la bateria, però també pot transmetre electricitat directament al motor per aconseguir potència addicional. Per la seva banda, el motor de combustió funciona sempre en el rang òptim de revolucions per minut per maximitzar l’eficiència de combustible i minimitzar així el soroll i oferir una sensació natural i connectada durant les sol·licituds d’acceleració màxima. Per als clients, e-POWER brinda aquesta sensació única d’acceleració instantània i lineal dels VE, oferint-los una experiència de conducció divertida, però sense la preocupació de l’autonomia. És la transició perfecta a la conducció de VI, especialment per a aquells conductors que recorren molts quilòmetres, a qui els encantarà la combinació de comoditat i refinament, així com l’eficiència ecològica de l’cotxe. «Les opcions avançades i eficients de motorització representen l’esperit innovador de Nissan, i no hi ha millor exemple d’això que el sistema e-POWER. Aporta tots els avantatges de conducció d’una motorització elèctrica sense renunciar a res. Si parlem de la Mobilitat Intel·ligent Nissan, el sistema i POWER és un exemple perfecte», ha comentat David Moss.
ProPILOT, L’ASSISTENT DE CONDUCCIÓ MILLORAT
El nou Qashqai estarà equipat amb la propera generació de la tecnologia d’ajuda a la conducció ProPILOT, que ofereix un major suport al conductor en una gamma més àmplia de situacions. Aquesta nova generació s’anomena ProPILOT amb Navi-link dissenyat per reduir la fatiga i l’estrès de la conducció, amb un funcionament molt intuïtiu. El sistema ProPILOT amb Navi-link és capaç d’accelerar i frenar el vehicle al circular per un sol carril en autopista. El sistema pot accelerar el vehicle per circular a una velocitat establerta i frenar fins detenir-lo en condicions de trànsit intens. El sistema pot reprendre automàticament la marxa si el vehicle ha estat aturat durant menys de tres segons i el trànsit davant del vehicle s’allunya. El sistema de direcció i la càmera actualitzen constantment la posició del vehicle, ajudant a centrar el vehicle en el seu carril i mantenint una velocitat predeterminada, però amb la capacitat d’adaptar i mantenir una distància segura respecte al vehicle precedent.
En el nou Nissan Qashqai, el sistema actualitzat ProPILOT amb Navi-link ara és capaç d’adaptar la velocitat del cotxe en funció de circumstàncies externes addicionals: quan el cotxe entra en una zona de límit de velocitat més baixa a l’autopista, el sistema és capaç de llegir els senyals de trànsit i en combinació amb les dades del navegador, podrà alentir el Qashqai fins a la velocitat adequada, el que significa que el conductor no necessita ajustar manualment la velocitat del control de creuer.
El sistema també extreu dades del sistema de navegació per ajustar la velocitat a les següents corbes o carrils de sortida que tenen un radi més tancat. A més, el sistema ProPILOT amb Navi-link pot comunicar amb els radars de control d’angle mort del Qashqai per ajudar al conductor mitjançant una correcció de la direcció i evitar que es produeixi una maniobra de canvi de carril si hi ha un vehicle a la zona d’angle mort. Altres millores inclouen un avís de «protecció lateral» per a situacions urbanes, que alerta al conductor del risc de contacte amb un objecte al lateral del vehicle, normalment al girar a l’aparcament d’un supermercat. El nou Qashqai també podrà intervenir per evitar col·lisions al sortir marxa enrere d’un aparcament gràcies a una actualització de sistema d’alerta de detecció d’objectes en moviment, activant els frens per aturar el cotxe si detecta un obstacle en moviment a prop de el mateix.
ProPILOT amb Navi-link estarà disponible a partir del nivell mitjà N-Connecta perquè la majoria dels conductors del Qashqai gaudeixin d’aquesta única i avançada tecnologia, que representa la promesa de la marca Nissan de «Innovació i Emoció per Tots».
«ProPILOT amb Navi-link és una de les innovacions més apreciades de l’Qashqai actual. Als clients els encanta com ajuda al conductor a l’hora de mantenir una conducció suau, precisa i segura, especialment en condicions de trànsit intens, de nit o amb mal temps. Estem molt contents de poder augmentar la comoditat i la confiança en la conducció gràcies a les excel.lents funcions addicionals de ProPILOT amb Navi-link en el nou Qashqai», ha declarat Marc Fioravanti, vicepresident de Planificació de productes de Nissan Europa.
FARS DAVANTERS AMB LED INTEL·LIGENTS
El Qashqai actual incorpora fars LED en els nivells superiors des que va ser llançat l’any 2014, i els del nivell superior Tekna giren per seguir la carretera en resposta al moviment de la direcció amb una claredat excepcional gràcies a uns projectors molt potents que generen una llum intensa i uniforme. En el cas del nou Qashqai de tercera generació, els enginyers de Nissan han desenvolupat un sistema molt avançat de fars davanters matricials que adapta la forma de la llum en funció de les condicions de la carretera i de la resta de vehicles que hi circulen. El feix de llum es divideix en 12 elements individuals que es desactiven selectivament quan es detecta un vehicle que s’aproxima. Gràcies a aquesta innovació, pot projectar una llum més brillant, amb més abast i amplitud, que canvia de manera efectiva perquè la resta d’usuaris de la carretera no quedin enlluernats.
«El punt de partida per al disseny i el desenvolupament del nou Qashqai el va marcar una anàlisi profunda de les relacions que hem tingut amb tots els nostres clients del Qashqai al llarg dels darrers 13 anys. Això ens ha permès entendre les seves necessitats i, en particular, el que valoren més del crossover que utilitzen i en el qual confien diàriament», ha afegit Marco Fioravanti.
EL QASHQAI: UN CROSSOVER PIONER
El 2007, quan es va introduir el Qashqai al mercat, no hi havia res semblant a la carretera. Tenia una posició de conducció una mica més elevada que oferia una vista més bona de la carretera, encara que la seva presència general era la mateixa que la dels turismes competidors del segment C compacte. Les seves opcions de motors de benzina i dièsel tenien un consum baix i eren eficients, i s’afegia una versió amb tracció total per als clients que necessitaven tracció addicional en condicions difícils. En resum, oferia un equilibri excel·lent entre les dimensions compactes d’un turisme i la sensació de robustesa i vista elevada que ofereix un model amb tracció a les quatre rodes tradicional, però sense la penalització de la grandària, el pes o l’eficiència. Gràcies a aquesta combinació, va aconseguir oferir el bo i millor de tots dos mons en derrocar les barreres per comprar un SUV. Preveure les vendes d’un vehicle nou que no substituïa directament un model existent i per al qual no hi havia competidors directes va ser tot un desafiament. En general, les estimacions de vendes internes eren de 100.000 unitats l’any a Europa. Però aquestes estimacions es van quedar molt curtes. Al cap de pocs mesos, es va haver d’afegir un torn addicional a la fàbrica de Nissan a Sunderland, Regne Unit, per satisfer la demanda. Les vendes van continuar creixent any rere any, i el seu atractiu va augmentar amb el llançament del Qashqai+2 el 2008, que afegia una tercera fila de seients plegable en un maleter més gran gràcies a una distància entre eixos més gran. El 2010 es va fer una rentada de cara molt profunda que va millorar l’exterior, especialment l’aspecte frontal, atès que una proporció elevada de clients del Qashqai provenien de segments superiors. Quan el primer model va ser substituït el 2014 per la segona generació del Qashqai, 17 competidors directes havien seguit Nissan en aquest segment del mercat amb crossovers propis. Malgrat l’arribada de molts competidors europeus, la primera generació del Qashqai va vendre més de 200.000 unitats de mitjana a l’any al llarg de la seva vida.
La segona generació del Qashqai va sortir a la venda a Europa el 2014, amb un disseny més vistós i motors més eficients, més refinament i tecnologia més pràctica. La segona generació del Qashqai va batre un rècord al Regne Unit, ja que va ser el vehicle fabricat al Regne Unit que va aconseguir més de pressa la fita de les 500 000 unitats produïdes. Fins avui, s’han venut més de 3 milions d’unitats del Qashqai a Europa, i més de 5 milions a tot el món. Ara hi ha 26 competidors directes del Qashqai actual. El Qashqai va ser el pioner d’aquesta fórmula automobilística, que ara és un segment per dret propi, un segment que continua creixent any rere any. Quan arribi el 2021, el nou Qashqai tornarà a apujar el llistó i establirà l’estàndard del segment amb un disseny vistós, comoditat, refinament, eficiència i tecnologia pràctica.
«Amb la incomparable experiència i les relacions amb els clients que hem creat des que es va introduir el primer Qashqai, Nissan es troba en una posició única per reforçar el nostre estatus com el crossover favorit d’Europa amb el nou Qashqai. Està concebut per millorar l’experiència de conducció i de propietat dels nostres clients gràcies a un disseny elegant i dinàmic, a una tecnologia innovadora i útil, a més d’oferir una eficiència excepcional», ha conclòs Marco Fioravanti.
Nissan ha venut a Espanya més de 320 000 unitats del Qashqai, i ostenta el rècord de longevitat en el lideratge d’un vehicle al mercat espanyol. Nissan Qashqai continua liderant el segment crossover 13 anys després, des que el 2007 es va posar a la venda al nostre país. Avui dia, no sols és el líder del segment crossover, un segment que ja constitueix el 51 % del mercat total espanyol, sinó que a més ocupa la tercera posició com a vehicle més venut en el conjunt del mercat a Espanya.
Per a més informació: CAMPS MOTOR
I like this web blog very much, Its a really nice place
to read and find info.Blog money