El nou reglament de la F1 pel 2026

La FIA ha anunciat la nova normativa per a recuperar l’espectacularitat
Imatge dels nous F1 per a la temporada 2026. FIA

La FIA ha anunciat el nou reglament que tindrà la F1 a partir de la temporada 2026. L’objectiu d’aquest canvi de la normativa és recuperar l’espectacularitat de la F1, intentant facilitar els avançaments més enllà de les rectes o les estratègies en les aturades a boxes. Segons ha informat aquest organisme, els monoplaces tindran unes noves característiques per a “oferir batalles més properes entre els pilots i augmentar la competència entre els equips”.

Pes i dimensions

En primer lloc, el pes i les dimensions dels cotxes es reduiran. El pes mínim sense gasolina passarà a ser de 768 kg, pels 798 kg actuals, que es tradueixen en 722 kg entre el cotxe i el pilot més els 46 kg de les rodes. Pel que fa al moment amb el dipòsit de gasolina ple a l’inici de la cursa, s’espera que la reducció sigui d’uns 50 kg. Evidentment, seran més curts, sent la distància entre els eixos actual de 3,6 metres, i, a partir del 2026, 3,4 metres. L’amprada només variarà de 2 metres a 1,9.

Imatge dels nous F1 per a la temporada 2026. FIA

Aerodinàmica

En l’apartat de l’aerodinàmica, serà activa amb un ajustament simultani dels alerons del davant i del darrere, tenint dos modes: el “Z” per a una alta càrrega aerodinàmica i el “X” per a una baixa resistència. L’aleró davanter serà 100 mm més estret amb dos elements actius. El terra serà també 150 mm més estret i parcialment pla. Desapareixeran el DRS i l’aleró de viga. El difusor serà reduït i menys potent. L’aleró posterior tindrà tres elements amb endplates simplificats.

Imatge dels nous F1 per a la temporada 2026. FIA

Rodes i pneumàtics

S’eliminaran els passos de roda davanters i hi haurà uns panells de control per a l’estela d’aquests pneumàtics davant dels pontons. Les llantes continuaran sent de 18 polzades. Les dimensions dels pneumàtics seran inferiors, ja que variarà en l’amplada, als del davant de 305 mm a 280 mm amb una reducció de 15 mm del diàmetre exterior, i als del darrere de 405 mm a 375 mm, mantenint el diàmetre en aquest cas.

Imatge dels nous F1 per a la temporada 2026. FIA

Seguretat

Per acabar, s’ha apostat en una millora de la seguretat, creant una estructura d’impacte frontal de dos nivells, una protecció millorada contra la intrusió lateral i es reforçarà la barra antibolcada.

Text: Roger Amores / Fotos: FIA

Total
0
Shares
Anterior
Márquez desvela tots els detalls del seu fitxatge per Ducati

Márquez desvela tots els detalls del seu fitxatge per Ducati

El cerverí ha concedit una entrevista a Cadena Ser al programa El Larguero

Posterior
Verstappen surfeja l’aigua de Montreal i guanya el GP del Canadà

Verstappen surfeja l’aigua de Montreal i guanya el GP del Canadà

Norris i Russell l'acompanyen al podi amb Alonso sisè i Sainz es retira

També et pot interessar
Total
0
Share