El nou VW Caddy presenta la gamma més completa

Volkswagen Vehicles Comercials ha presentat a Madrid, la nova generació del seu referent en vendes, el Caddy. Després de més de tres milions d’unitats produïdes, per primera vegada, el comercial es basa en la plataforma modular transversal (MQB), que permet oferir més espai i versatilitat que el seu predecessor, amb fins a tres files de seients. La gamma estrena noves tecnologies i sistemes d’assistència, que són novetat absoluta en el segment com el Travel Assist, Emergency Assist o el Rear Cross Traffic Alert. A l’interior, trobem un interior connectat amb el Digital Cockpit (10,25 “) i un sistema de infoentreteniment de fins a 10”, que en conjunt formen el destacat Innovision Cockpit. Exterior destaca per la seva carismàtic i modern disseny.

La nova generació del Caddy ja està disponible al mercat. Volkswagen Vehicles Comercials presenta la gamma més completa del segment amb les versions Kombi i monovolum amb els nous acabats ‘Kombi’, ‘Origin,’ Outdoor i ‘Life’, tant en batalla curta com llarga, i com furgoneta de repartiment urbà en versió ‘ càrrec ‘i’ càrrec Maxi ‘(major distància entre eixos).

En funció de la versió triada, la cinquena generació de Caddy també té disponible la tracció total 4MOTION, situant-se com l’únic fabricant de el segment en oferir aquesta opció de fàbrica. Les versions restants munten tracció davantera.

A partir de 2021, el Caddy farà un pas més amb l’arribada de les versions Maxi (batalla llarga) i el completament redissenyat Caddy Califòrnia -successor de la versió camper d’el Caddy Beach- que, per primera vegada, comptarà opcionalment amb mini-cuina , sostre solar panoràmic i calefacció estacionària.

Els valors residuals, tan primordials en aquest segment, s’han incrementat en la cinquena generació del Caddy. Situats en un 45% per model, posiciona a Volkswagen Vehicles Comercials com a líder en el segment Caddy enfront de la resta de fabricants.

Cinc dels 19 assistents a la conducció del Caddy són novetat en el segment

Més segur i fàcil de conduir. El nou Caddy presenta cinc dels 19 sistemes d’assistència en el segment. La resta han estat actualitzats i ampliats amb diverses funcions. Un exemple és el Travel Assist que, per primera vegada, arriba un vehicle comercial de Volkswagen, conducció assistida a qualsevol velocitat.

En connexió amb el Travel Assist, el volant multifunció redissenyat del Caddy està equipat amb sensors capacitius. El motiu és que, per raons legals i de seguretat, el conductor ha de manejar permanentment el sistema. Els sensors capacitius del volant canvien la detecció precisa de, fins i tot, un lleu toc amb la mà, evitant així falses alarmes. En altres paraules, sempre que hi hagi una mà tocant el volant, el sistema no envia instruccions a la direcció.

També és nova la funció de frenat en els girs quan s’acosta un vehicle en sentit contrari, que s’equipa de sèrie en totes les versions del Caddy i que, com a part de el sistema Front Assist, pot ajudar a evitar accidents durant els girs amb trànsit en sentit contrari. També és nou en el Caddy i, per tant, també per primera vegada en el segment A de les furgonetes de repartiment urbà, el Trailer Assist, l’assistent de maniobra per a remolcs que ja s’empra en el Crafter i que facilita la marxa enrere amb un remolc.

Més espai, més versàtil

La cinquena generació del Caddy impressiona per les seves noves solucions d’alta tecnologia i la seva quantitat apreciable d’espai útil addicional. El Caddy Càrrega proporciona 3,1 m³ d’espai de càrrega (segons la definició de la normativa SAE V6), i en el Caddy Càrrega Maxi, la capacitat és de 3,7 m³. L’eix del darrere completament redissenyat millora la quantitat d’espai disponible. Això es fa evident quan es pren el Caddy Càrrega com exemple: un euro palet pot carregar lateralment a la part posterior de el vehicle. Això es deu al fet que la distància màxima entre passos de roda és ara de 1.230 mm. Gràcies a l’increment de l’amplitud de les portes corredisses fins als 840 mm (anteriorment era de 701 mm), ara el nou Caddy Càrrega Maxi pot dur a terme un segon Euro palet – el que suposa un important avantatge competitiu.

Les versions de turisme batalla curta i Kombi batalla curta i Maxi s’ofereixen de sèrie amb cinc seients. La batalla llarga de turisme, amb 7 seients. Tant si són llargs o curts, com en el model anterior, poden portar una tercera fila de seients. Aquests dos seients individuals addicionals en la part posterior recorren ràpidament al Caddy en un vehicle de set places. Una nova característica és que els seients de la tercera fila poden treure individualment, oferint així la màxima flexibilitat. Naturalment, l’últim Caddy conserva característiques de provada eficàcia: els seients de la segona i tercera fila de l’turisme i del Kombi poden, per exemple, inclinar-se cap endavant i plegar. I, per descomptat, la segona fila de seients es pot seguir traient amb facilitat.

El Kombi i el monovolum familiar ofereixen un maleter amb una capacitat de 2.556 litres (carregats fins al sostre i fins a la primera fila de seients). Amb cinc persones a bord, la capacitat de maleter, carregat fins a la part superior dels respatllers dels seients, és d’uns impressionants 1.213 litres. L’espai de càrrega longitudinal del Kombi i de la versió turisme és de 1.913 mm fins a la primera fila de seients, mentre que l’amplitud màxima disponible entre els passos de roda és de 1.185 mm.

Nou disseny amb un interior ple de tecnologia

El nou Caddy està basat en la plataforma modular transversal (MQB), que utilitzen altres models com el Golf 8. Davant d’aquesta oportunitat, els dissenyadors han creat una carrosseria completament redissenyada, que llueix més carismàtica que mai. A més, el canvi de plataforma ha contribuït a una major distància entre eixos (de 2.682 a 2.755 mm), que es tradueix en unes proporcions que atorguen a el model un aspecte més dinàmic.

En termes d’especificacions, el nou Caddy inclou multitud d’elements a destacar com un sostre panoràmic especialment gran, amb una zona transparent de 1,4 m², i dispositius de tancament elèctrics opcionals és per a les portes corredisses i la porta del darrere. També són noves les llandes d’aliatge de 16, 17 i, per primera vegada, 18 polzades, així com els nous fars davanters i del darrere LED.

Per primera vegada, el Caddy inclou el sistema de tancament i arrencada ‘Keyless Access’. Amb el ‘Keyless Access / Advanced’, l’usuari del Caddy només ha de apropar-se a el vehicle amb la clau a la butxaca perquè, si així ho desitja, el tancament central es desbloquegi sense si més no tocar la maneta de la porta. El recent desenvolupat sistema està protegit per tecnologia punta, la qual cosa ho fa extremadament segur.

L’interior del Caddy destaca, a més de pel seu ampli espai, per incloure una cabina digitalitzada amb comandaments tàctils. Per això, els elements indicadors i de control han estat redissenyats: la interfície d’inici amb el conductor i l’acompanyant està formada per instruments anàlegs amb una pantalla digital multifunció o, opcionalment, amb el nou Digital Cockpit (instruments completament digitals) – disponible de sèrie amb la versió ‘Life’. Inclosos de sèrie o de forma opcional (en funció de la versió) hi ha els sistemes de ràdio i navegació amb pantalles tàctils de 6,5 polzades (16,51 cm), 8,25 polzades (20,96 cm) o 10,0 polzades. La fusió del Digital Cockpit amb el sistema de navegació Discover Pro de 10 polzades crea un nou panorama digital d’indicadors i controls: el Innovision Cockpit.

Els botons digitals per a les funcions de llum, vista, àudio i menú també són nous en el Caddy. Per tant, l’anterior interruptor giratori per a les llums Elda passa a el panell davanter de botons ‘Light & Sight’. Posicionat a l’esquerra, s’ha integrat amb la cabina i el sistema d’infoentreteniment en una única línia de visió i control.

Els botons d’accés directe es situen en un altre panell situat sota el sistema de infoentreteniment central i dels controls de l’aire condicionat, que permeten operar de forma fàcil i intuïtiva els sistemes d’assistència i les funcions avançades de control de temperatura i aparcament. A més, les noves i potents llums interiors LED, amb control tàctil, i un subministrament d’energia per a dispositius externs de 230 V, milloren la vida a bord. Una altra característica innovadora és el respirador de sostre, que permet un millor control de la temperatura a la part posterior del Caddy.

Propulsors més eficients i reducció en les emissions de CO2 i NOx

Com passa amb els sistemes d’assistència, els nous motors de quatre cilindres del Caddy també són innovadors. Pertanyen a la següent fase evolutiva del motor i tots estan equipats amb filtres de partícules. Per exemple, en el cas dels motors turbodièsel (TDI), és la primera vegada que un vehicle comercial de Volkswagen utilitza el nou sistema de “twin-dosing” amb els motors TDI de 55 kW (75 CV), 75 kW (102 CV) i 90 kW (122 CV) amb transmissió manual de 6 velocitats o amb transmissió automàtica de doble embragatge de 7 velocitats. Mitjançant dos catalitzadors SCR i la doble injecció d’AdBlue, el sistema redueix significativament els nivells d’emissió d’òxid de nitrogen (NOx) respecte als de el model anterior. Conseqüentment, els motors TDI del Caddy estan entre els motors turbodièsel més nets del món.

Igual d’eficient i sostenible és el motor de gasolina turboalimentat (TSI) que lliura 84 kW (114 CV). El seguiran un motor de gas natural turboalimentat (basat en el TSI, però amb una potència de 96 kW (130CV) i un sistema de propulsió híbrid endollable (eHybrid).

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
La Generalitat cedeix la carretera C-253 a l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni

La Generalitat cedeix la carretera C-253 a l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni

La Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni (Baix

Posterior
Accident frontal a la carretera N-260, a Beuda

Accident frontal a la carretera N-260, a Beuda

Un home va resultar ferit el passat 25 de gener després d’un xoc frontal

També et pot interessar
Total
0
Share