El món ha patit una transformació digital en les dues últimes dècades. La generació dels “iTods” -els que mai han conegut un món sense telèfons intel·ligents ja poden ser conductors. I la majoria de les persones viu i treballa connectada. El món digital forma part de les nostres vides i volem que l’automòbil proporcioni els mateixos nivells de tecnologia intuïtiva i connectivitat que un smartphone.
A aquesta tendència s’uneix l’avanç de la conducció automatitzada, que progressivament anirà descarregant al conductor de la funció de conduir i li permetrà centrar la seva atenció en altres coses mentre circula al seu cotxe. I seran moltes hores per consumir continguts, teletreballar, xatejar o realitzar altres tasques. Hi ha més de 1.200 milions de cotxes en circulació al món, segons els càlculs de la OICA. Aquests cotxes van recórrer 24.000.000.000.000 quilòmetres, que a 40 km / h de velocitat mitjana i amb una ocupació mitjana de 1,55 persones, resulten en 9.300.000.000.000 hores que les persones passen dins del seu cotxe cada any a tot el món.
El parabrisa, protagonista de la nova era de l’automòbil
L’automòbil es convertirà en un ecosistema d’atenció, on el parabrisa serà la gran pantalla i el seu centre de comandament i entreteniment. “El model de negoci de la indústria de l’automòbil canviarà per complet i el parabrisa va convertir-se en la part més important d’un cotxe”, segons Christoph Keese, vicepresident d’Axel Springer.
Per Bernard Jullien, Director de Gerpisa, una xarxa internacional i interdisciplinària de científics socials que treballen en la indústria de l’automòbil, “aquestes pantalles intel·ligents al parabrisa seran capaços de fer de tot, des calcular la velocitat, a oferir realitat augmentada o controlar els sistemes d’entreteniment “. La Dra. Gwen Daniel, de Belron® Technical, assenyala que el parabrisa no és l’únic vidre d’un cotxe que podria convertir-se en una pantalla funcional: “Hem vist investigacions de finestretes laterals del darrere com pantalles d’informació i entreteniment. Podria ser com a la pel·lícula Minority Report, on la gent fa tot tipus de coses amb el vidre “.