El propietari de la F1 negocia per comprar MotoGP

Liberty Media estaria interessat a fer-se amb Dorna Sports
Inici del GP de València. MOTOGP

Liberty Media, entitat propietària de la F1, està en negociacions amb Bridgepoint per comprar Dorna Sports, organitzadors del mundial de MotoGP, segons Expansión. Tal com ha explicat el diari econòmic, el grup inversor londinenc valora a Dorna Sports en 4.000 milions d’euros, i no baixaran d’aquesta xifra en cas de venda. Si Liberty Media aconsegueix fer efectiu aquest moviment, tindrien en el seu poder les dues principals competicions del món del motor: la F1 i MotoGP. A part, també són els organitzadors del mundial de Superbikes, la Red Bull Rookies Cup, el JuniorGP…

Jorge Martín i ‘Pecco’ Bagnaia lluitant el mundial. MOTOGP

Carmelo Ezpeleta, conseller delegat de Dorna Sports, ha sortit al pas d’aquestes informacions, deixant un missatge que no acaba de ser del tot taxatiu. “Això són rumors. Els accionistes majoritaris de Dorna són un fons d’inversió, que compren les coses per a vendre-les. Sempre hem estat a la venda, des del primer dia”, declarava Ezpeleta a TVE. Més enllà de les recents negociacions, les entitats ja fa més d’un any que estan contacte, ja que van estar parlant de portar a terme la celebració d’un Gran Premi conjunt a finals de març de l’any passat.

Carmelo Ezpeleta. DORNA

MotoGP es troba en un gran moment, havent recuperat els registres previs a la pandèmia referents al públic. La suma total d’assistents al llarg de la temporada 2023 va ser de 2,9 milions de persones. El GP de França a Le Mans d’aquesta temporada va superar el rècord històric d’assistència de MotoGP, amb més d’un quart de milió de persones al circuit. 278.805 espectadors va ser la xifra exacta, demostrant que el mundial de motos està en un dels seus millors moments quant a popularitat. No obstant això, el mundial no està en el seu millor moment econòmicament parlant.

El GP de Le Mans. MOTOGP

Per l’altra banda, la F1 no ha deixat d’expandir-se des que Liberty Media la va comprar l’any 2017. La presència en el mercat estatunidenc, país procedència de l’empresa, ha sigut clau en aquest creixement. Del 2021 al 2022, les dues últimes temporades amb dades públiques, van passar dels més de 700 milions d’euros de beneficis a superar els 2.000 milions, amb una facturació de 12.000 milions, un 6,7% més que l’any anterior.

En definitiva, tenim un producte en un gran moment de popularitat i una empresa amb experiència en el sector i diners per afrontar l’operació interessada en aquest producte. La compra per part de Liberty Media podria ser una gran notícia pels interessos de MotoGP, però encara queden molts capítols d’aquesta història per explicar.

El públic a la pista en el GP de València. MOTOGP

Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP i Dorna Sports

Total
0
Shares
Anterior
Red Bull va un pas per davant de la resta

Red Bull va un pas per davant de la resta

Els rivals de la graella han treballat a replicar el seu cotxe del 2023

Posterior
Jornada solidària del Bàsquet Girona, Hyundai Fornells Motor i el Club Hípic Raúl Pinteño

Jornada solidària del Bàsquet Girona, Hyundai Fornells Motor i el Club Hípic Raúl Pinteño

Èric Vila i Stefan Đorđević visiten i juguen amb els nens del centre hípic

També et pot interessar
Total
0
Share