Max Verstappen va tancar el seu quart mundial de F1 aquest cap de setmana a Las Vegas a dues curses del final de la temporada. El neerlandès en va tenir prou amb la cinquena plaça, una per davant de Lando Norris, per a consolidar el títol. Així doncs, Verstappen guanya per quarta vegada consecutiva la F1 al volant del seu Red Bull en una temporada molt treballada, i patida, que segurament la converteix en la seva gran obra.
Moltes vegades s’havia dit que Max Verstappen guanyava perquè tenia el millor cotxe. I no era cap mentida que Red Bull era el millor monoplaça de la graella durant els tres primers mundials del neerlandès, però per a tenir un domini tan aclaparador feien falta bones mans. Enguany no ha sigut així. Ferrari, McLaren i fins i tot Mercedes han tingut un millor rendiment en molts moments de la temporada, però Verstappen ha sabut sempre maximitzar les seves possibilitats i portar per sobre del límit el seu cotxe. Això es tradueix en 403 punts, 8 victòries i 13 podis en 22 curses. Els 7 primers triomfs van arribar en les 10 primeres curses, fins a la davallada de nivell dels austríacs. A partir d’aquest moment, va haver de gestionar una distància que semblava insalvable, però que un Lando Norris molt combatiu va posar en dubte.
La cursa definitiva a Las Vegas reflecteix clarament què ha passat al llarg de la temporada. Una gestió intel·ligent el va situar en la lluita pel podi fins a 10 voltes del final, quan va ser superat per Carlos Sainz. Els Mercedes, amb George Russell, eren inabastables per la baixa temperatura de l’asfalt, situació en la qual rendeixen molt bé. Verstappen va anar aprofitant els errors dels Ferrari per a treure espai, allargant el moment fins a la volta 47 de 50, quan va ser superat per Charles Leclerc. En aquest moment, Lando Norris ja era molt lluny, en terra de ningú, i el títol era pel de Red Bull.
Max Verstappen demostra una vegada més ser un talent generacional; una autèntica llegenda viva del món del motor. Quatre mundials consecutius per a un pilot únic. La pròxima temporada intentarà tornar-ho a fer, ara amb un panorama molt més incert veient que hi ha millors cotxes que el seu en la graella. Però això és un problema del 2025, ara toca celebrar.
Text: Roger Amores / Foto: Red Bull Content Pool