Marc Márquez afronta el final de temporada de MotoGP amb l’objectiu d’acomiadar-se de la millor manera d’Honda, després de deu temporades a la marca japonesa. El cerverí està passant el seu pitjor moment des que va debutar a la categoria reina la temporada 2013, ja que aquest diumenge farà 749 dies que no guanya cap cursa. És la ratxa sense victòria més gran que ha tingut mai. Ara, el Tro de Cervera arriba al Circuit de Sepang, Malàisia, amb poques expectatives d’acabar amb aquesta dada que segur que li ressona dins del seu cap, però, si algú ens té acostumats a fer l’impossible, aquest és Marc Márquez.
Per culpa de la fatídica lesió que va patir a l’húmer del braç dret a Jerez el 19 de juliol de 2020, va encadenar 581 sense pujar a l’esglaó més alt del podi. La visita al seu circuit talismà, Sachsenring, va servir per trencar aquesta sequera el 20 de juny del 2021. Aquella temporada va poder obtenir dues victòries més. El 3 d’octubre al Gran Premi de les Amèriques i el 24 del mateix mes al Gran Premi de l’Emília-Romanya. Des d’aleshores, amb una operació més en el seu maltractat braç dret per poder tornar a gaudir a sobre de la moto, no ha tornat a tocar la glòria, i només ha pujat al podi en dues ocasions; al Gran Premi d’Austràlia el 2022 i al del Japó fa poques setmanes.
No obstant això, també hi ha dades que conviden a l’optimisme. En les 65 curses que ha celebrat el mundial a Sepang, Marc Márquez és el quart pilot de la història amb més victòries en aquest traçat, amb 3, només superat per Valentino Rossi (6), Dani Pedrosa (5) i Casey Stoner (4). El 2010 va guanyar en la categoria de 125cc, i les dues següents van ser el 2013 i el 2019, ja a MotoGP. A més, Honda és la fàbrica que més cops hi ha guanyat, en 7 ocasions, seguit molt de prop per Yamaha i Ducati, que ho han fet en 6.
No és la temporada idònia, i l’escenari fa pensar que la victòria serà per un dels dos aspirants al títol, Jorge Martín i ‘Pecco’ Bagnaia, ja que són els pilots més forts i tenen la necessitat de guanyar per assolir el seu objectiu, però si Marc Márquez té una mínima possibilitat d’aconseguir-ho, ho provarà. Seria el millor final per la història tan exitosa que ha escrit amb Honda.
Text: Roger Amores / Foto: Marc Márquez