Home Actualitat El tàndem Pallí-Buscarons guanyen el Ral·li Costa Brava amb un Mini Cooper 1.300
El tàndem Pallí-Buscarons guanyen el Ral·li Costa Brava amb un Mini Cooper 1.300

El tàndem Pallí-Buscarons guanyen el Ral·li Costa Brava amb un Mini Cooper 1.300

0
0

L’Escuderia Costa Brava amb Lluís Pallí i Guillem Buscarons al volant d’un Mini Cooper 1.300 es va proclamar vencedora del 64è Ral·li Costa Brava en l’apartat de regularitat en una cursa d’autèntic infart amb una diferència de dècimes respecte el Porsche 911 SC de Carles Miró i Ivan Matavacas.

garronoOleagaDels 83 vehicles participants en el ral·li, 48 ho van fer a l’apartat de Regularitat. A diferència de fa un any, quan una forta nevada va propiciar a última hora múltiples canvis en la classificació, aquesta temporada el 64è Ral·li Costa Brava va viure un desenllaç plàcid en el climatològic, si bé la lluita entre els equips va ser igual d’intensa.

Un duel molt competit

La primera etapa la van realitzar pràcticament tots els participants de nit, dues passades a Els Àngels (15,16 km) i Les Serres (8,09 km). La primera posició al final d’aquest dia la va ocupar un equip que ja sabia el que era guanyar el Costa Brava, Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC), que van aconseguir el millor score en tres dels quatre trams, la qual cosa demostrava molt a les clares la seva motivació. De totes maneres, Lluís Pallí-Guillem Buscarons (Mini), autors del quart escratx, van finalitzar el dia a només 6 dècimes dels líders, la qual cosa posava en evidència que tots dos equips, dos dels millors de la regularitat catalana, tenien la mateixa intenció de guanyar.

El dissabte, amb tots els trams de dia i bona climatologia, va arrencar amb un doblet a Osor de les parelles CañellasFerrater (Seat 124-2000) i BardoletAlsina (Seat Ibiza 1.5 GLX), que va deixar plasmada la seva qualitat, encara que Miró i Matavacas van prosseguir amb el seu domini en la classificació, i van guanyar en el següent tram.

El dissabte va comptar amb dos trams als quals s’havien de donar tres passades, Osor (12,21 km) i Cladells (14,16 km), i un tercer que es recorria dues vegades, Sant HilariEspinelves (24,85 km).

Després de la primera neutralització de Fontajau, Miró i Pallí van continuar la batalla. El del Mini es van imposar tant a Osor com a Sant Hilari-Espinelves i es col·locava 1 dècima per darrere de Miró. I a Cladells es va produir l’inevitable, Pallí-Buscarons es van situar primers després de marcar el millor score del tram. Quedaven per tant dos trams transcendentals en els quals Pallí i Buscarons no van donar opció, i els van guanyar tots dos per aconseguir la victòria en el ral·li. Segons van ser Miró-Matavacas i tercers Josep Maria Molas-Laura Pedrosa, amb un Alpine A-110 1300.

Una prova amb molt en joc

El Costa Brava va reunir un any més el més granat de l’automobilisme de carretera històric, molts cotxes, cognoms importants i una infinitat de campionats en els quals els participants van dirimir lluites variades i interessants.

Classificació final Regularitat 64 Rally Costa Brava FIA

Podi absolut
1-Lluís Pallí-Guillem Buscarons (Mini Cooper 1300), 27,2 punts
2-Carlos Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC), 30,1 punts
3-Josep Maria Molas-Laura Pedrosa (Alpine-Renault A-110 1300), 48,9 punts

Campionat d’Espanya Sport (70 km/h)
1-Josep Maria Bardolet-Eloi Alsina (Seat Ibiza 1.5 GLX,1r Pre 90), 49 punts
2-Jorge Gorroño-Mikel Oleaga (Ford Escort RS MK 1, 1r Pre 81), 53,9 punts
3-Xavi Domingo-Jordi Vilagrà (Porsche 911, 2n Pre 90), 56,3 punts
4-José Pujol-Carlos Fernández (Volkswagen Golf 16S, 2n Pre 81), 64,8 punts
5-Julián Olaiz-Epifanio Arroniz (Porsche Carrera RS, 3r Pre 90), 68,9 punts

Campionat d’Espanya (50 km/h)
1-Lluís Pallí-Guillem Buscarons (Mini Cooper 1300), 27,2 punts
2-Josep Maria Molas-Laura Pedrosa (Alpine-Renault A-110 1300), 48,9 punts
3-Tim Westermann-Alexander Voigt (Seat Ronda Crono 2.0), 76,6 punts
4-Máximo Sant-Beatriz Oltra (Seat 127), 117,8 punts
5-Ramon Arqués-Esther Martí (Porsche 911 SC), 153,1 punts

Copa Catalunya Regularitat Sport (60 km/h)
1-Carlos Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC), 30,1 punts
2-Jordi Renú-Núria Vergel (BMW 325i), 50,1 punts
3-José Manuel López-Gerard Ferrer (Volkswagen Scirocco), 66,5 punts
4-Narcís Marcó-Clàudia Marcó (Lancia Delta Integrale), 85,4 punts
5-Carlos Beltrán-José Manuel Lasquibar (Porsche 911 T), 177 punts

Copa Catalunya Regularitat Súper Sport (70 km/h)
1-Xavi Domingo-Jordi Vilagrà (Porsche 911, 1r H2), 56,3 punts
2-José Pujol-Carlos Fernández (Volkswagen Golf 16S, 1r H1), 64,8 punts
3-Kim Vilatarsana-Yoya Yrla (Renault 5 Copa Turbo, 2n H1), 71 punts
4-Juan Saguer-Nadezda Rychkova (Volkswagen Golf GTI, 3r H1), 121,3 punts
5-Udo Radermacher-Angel Iraberri (Lancia Coupé Montecarlo, 4t H1), 145,9 punts

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *