El tòpic que Márquez no sap desenvolupar motos

Des de diversos sectors s’ha dit que va de pressa, però no sap transmetre la informació als tècnics
Marc Márquez i Marco Rigamonti en el box del Ducati Lenovo la temporada 2025. // DAZN ES
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Des de la seva sortida d’Honda la temporada 2023 després de sobrepassar el límit de seguretat amb un prototip inconduïble, sempre s’ha titllat a Marc Márquez de ser un pilot que va molt de pressa, però que no sap transmetre la informació als tècnics; no sap desenvolupar motos. Ara, amb una Desmosedici GP25 que sembla que té algunes mancances que no tenia la del 2024, s’està tornant a acusar al cerverí amb el mateix tòpic. No obstant això, sembla bastant difícil que Márquez hagi capgirat la direcció de Ducati amb només tres tests de pretemporada i tres mesos de temporada oficial, i més sabent que els de Borgo Panigale van destacar que ell i ‘Pecco’ Bagnaia tenien el mateix feedback de la moto. A més, Marco Rigamonti, el seu cap de mecànics, ha desvelat que és un pilot molt precís amb els detalls tècnics en una entrevista a Mundo Deportivo.

Marc Márquez donant indicacions als tècnics de Ducati durant la pretemporada 2025. // MOTOGP

“És molt agradable treballar amb ell, aprens molt, hi ha molt d’intercanvi entre nosaltres perquè pilota fort, però també entén molt què passa en la moto. Et dona indicacions, és molt bo explicant, és molt bo mirant les dades. Ara puc dir-te que també és bo tècnicament perquè estàs davant d’algú que no només pilota bèstia, sinó que també entén. Quan comet un error, ell sempre diu que s’equivoca, que s’ha equivocat, que no t’ha donat les indicacions correctes, saluda a tothom, dona les gràcies a tothom…”, començava explicant Rigamonti sobre els primers mesos treballant amb el Tro de Cervera, destacant el seu caràcter agradable i humil.

I el tècnic italià continuava destacant els coneixements tècnics del gran dels Márquez. “Després, des del punt de vista del pilotatge, el que em va sorprendre és el molt que entén tècnicament. Molta gent diu que un pilot que és tan bo com ell és bo en tot. Però en realitat, jo crec que ell és bo en tot i et dona el 100% del que li dones, però no és que no entengui i simplement va de pressa. Et dona les instruccions i tu pots millorar sobre la base del que et diu”, insistia.

Marc Márquez celebrant un triomf amb l’equip Ducati Lenovo la temporada 2025. // DUCATI CORSE

Sobre allò que fa diferent a Márquez, Rigamonti reconeix que és fàcil saber on marca les diferències, però que és difícil d’explicar. “Pots veure on marca la diferència, que és en l’entrada i especialment en els revolts a esquerres. Però dir-te què fa sobre la moto per a marcar aquesta diferència, és tot tan ràpid, que és difícil de veure amb precisió. Pots veure més o menys el que fa, però explicar-li a un altre pilot que ‘ell fa aquest revolt d’aquesta manera, has de fer-ho així’ és una mica difícil”, per a després afegir que el punt dèbil són els revolts a dretes, però que si no fos així “seria imbatible”.

Text: Roger Amores / Fotos: DAZN ES, MotoGP i Ducati Corse

Total
0
Shares
Anterior
CORVE premia el talent en FP d’automoció i nàutica en el seu certamen anual

CORVE premia el talent en FP d’automoció i nàutica en el seu certamen anual

24 alumnes de centres públics i privats gironins han estat distingits per la

Posterior
Èxit del VII Critèrium Clàssic Montmeló malgrat la calor extrema

Èxit del VII Critèrium Clàssic Montmeló malgrat la calor extrema

Una cinquantena d’equips desafien les altes temperatures en una jornada de

També et pot interessar
Total
0
Share