El Toyota Land Cruiser retorna als orígens

Toyota presenta el nou Land Cruiser, un model que beu directament de les qualitats originals que han convertit a l’icònic model en sinònim de potència, qualitat, durabilitat i fiabilitat durant més de 70 anys.

El llegendari ADN del Land Cruiser s’ha combinat amb noves tecnologies per a aconseguir cotes més altes de rendiment, tant en situacions tot terreny com en l’ús quotidià. El resultat reforça la reputació global del Land Cruiser com a transport fiable per a arribar amb seguretat fins al destí, i de tornada a casa, en les condicions més exigents.

Toyota obrirà la prevenda del nou Land Cruiser en alguns mercats europeus a l’octubre i s’espera que les primeres unitats es lliurin durant la primera meitat de 2024.

Un ric llegat

El Land Cruiser té el seu origen 72 anys enrere en el Toyota BJ, llançat l’1 d’agost de 1951. Poc després, va demostrar la seva potència i les seves capacitats en convertir-se en el primer vehicle a completar l’ascens a la sisena estació de la muntanya Fuji.

Des de llavors, la missió de Toyota per al Land Cruiser ha estat oferir als clients un vehicle que els porti al seu destí amb total seguretat, fins i tot en els entorns més adversos. Les diferents experiències de clients de tot el món han resultat inestimables per a l’evolució del Land Cruiser pel que fa a les seves qualitats essencials de fiabilitat, durabilitat i capacitat d’afrontar les condicions més dures.

No és d’estranyar que la seva consolidada reputació a tot el món ho hagi convertit en un dels models més venuts de Toyota, amb 11,3 milions de vendes fins avui, en més de 170 països i regions.

Rendiment fonamental potenciat per la nova plataforma GA-F

El nou Land Cruiser conserva la seva robusta estructura clàssica, de carrosseria sobre xassís, i segueix els passos del seu germà major, el Land Cruiser 300 —no disponible a Europa Occidental—, en adoptar la plataforma GA-F de Toyota, que exerceix un paper clau per a millorar notablement el rendiment tot terreny.

Al mateix temps, el nou model és fàcil de maniobrar i més còmode en la conducció per carretera convencional, fidel al compromís de Toyota de convertir-lo en un vehicle que resulti pràctic i que s’adapti a les necessitats quotidianes dels clients.

El nou bastidor és un 50% més rígid, i la rigidesa combinada de la carrosseria i el bastidor és un 30% superior. Aquestes millores substancials contribueixen a un nivell superior de resposta, tacte de conducció i confort de marxa. També s’ha millorat el rendiment de la suspensió bàsica, sobretot per a ajudar a potenciar l’articulació de les rodes, un factor clau per a la conducció tot terreny.

Nova direcció assistida elèctrica

Est és el primer Land Cruiser a muntar un sistema de direcció assistida elèctrica —Electric Power Steering (EPS)—. Aquest mecanisme redueix les sacsejades que es poden experimentar al circular per superfícies accidentades, i ofereix una direcció més suau i directa, així com una major maniobrabilitat a qualsevol velocitat. La instal·lació de la EPS també permet al Land Cruiser disposar d’un Sistema de Manteniment de la Trajectòria, com a part del sistema de seguretat activa i funcions d’assistència al conductor Toyota Safety Sense.

Barra estabilitzadora frontal desconectable, novetat en Toyota

El nou Land Cruiser augmenta més si cap la seva capacitat tot terreny gràcies a una nova barra estabilitzadora frontal. La tecnologia estabilitzadora amb mecanisme de desconnexió —Stabiliser with Disconnection Mechanism (SDM)— és una novetat en Toyota, i permet al conductor canviar l’estat de la barra estabilitzadora mitjançant un control en el quadre de comandament. Aquesta flexibilitat confereix millors característiques de conducció sobre superfícies desiguals i ofereix un major confort i més facilitat de maneig al circular per carretera.

Altres millores, com el Monitor multiterrestre i el Selector multiterrestre, també ofereixen un suport addicional en la conducció tot terreny. Valent-se d’una càmera i una pantalla d’alta resolució, el Monitor multiterrestre ofereix al conductor una visió buidada de l’àrea just voltant i sota el vehicle; per part seva, el sistema Selector multiterrestre adapta automàticament el rendiment del vehicle a les necessitats en diferents escenaris de conducció tot terreny.

Noves motoritzacions

El tren motor reflecteix la importància que atribueix Toyota al fet que el model estigui concebut i dissenyat per a adaptar-se a l’estil de vida de les persones, sense oblidar la reputació consolidada del model en termes de fiabilitat i durabilitat tot terreny.

A Europa Occidental, el nou Land Cruiser es comercialitzarà amb una unitat turbodièsel de 2.8 litres, dissenyada per a aconseguir un potent equilibri entre eficiència de combustible i prestacions. Desenvolupa una potència màxima de 150 kW/204 CV DIN i va aparellada amb una nova transmissió automàtica Direct Shift de vuit velocitats, que li confereix la potència necessària per a remolcar càrregues de fins a 3.500 kg. Aquesta motorització serà totalment compatible amb biodièsel HVO100 com ja succeeix actualment, la qual cosa demostra el ferm compromís de Toyota amb la reducció d’emissions i de la petjada de carboni. I a principis de 2025 s’oferirà també una versió electrificada que combina la potència i eficiència d’un motor dièsel amb la tecnologia microhíbrida (MHEV) de 48 volts.

Disseny: mescla de tradició i modernitat

La tradició s’ha fusionat amb modernitat per a donar lloc a una imatge atemporal que expressa la capacitat del vehicle de sobreposar-se a les condicions més adverses. L’estil també captura la bellesa funcional característica de les millors eines professionals.

El seu aspecte dur i robust expressa la ‘volta als orígens’ del nou Land Cruiser, però també resulta particularment pràctic, seguint el principi que la forma s’adapta a la funció. El rendiment tot terreny millora gràcies a unes volades curtes, unes cantonades marcades i un estrenyiment en la part inferior de la carrosseria, i els components de la carrosseria han estat dissenyats per a poder substituir-se fàcilment en cas de resultar danyats.

De perfil, el disseny exterior projecta la silueta clàssica del Land Cruiser, amb unes fermes línies horitzontals. La longitud total és de 4.920 mm, amb 1.980 mm d’ample i 1.870 mm d’altura; la distància entre eixos és de 2.850 mm.

L’interior ofereix una selecció de configuracions de cinc o set places, amb un disseny que evoca la força i la funcionalitat d’un autèntic tot terreny. Això s’aprecia en detalls com la disposició horitzontal del quadre d’instruments i els botons, dissenyats per a facilitar la seva manipulació, fins i tot al circular per terrenys complicats.

S’ha donat prioritat a la visibilitat del conductor en totes direccions, al que ajuda la baixa altura del capó, el quadre d’instruments horitzontal i la línia de cintura rebaixada, que permet muntar unes finestretes laterals de major grandària.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Automoció i Serveis del Nord-Est presenta a Olot el nou Renault Espace E-Tech full hybrid

Automoció i Serveis del Nord-Est presenta a Olot el nou Renault Espace E-Tech full hybrid

• La sisena generació de Renault Espace E-Tech full hybrid, Made in Spain, ja ha

Posterior
Álex Márquez guanya la cursa esprint en un dissabte passat per aigua

Álex Márquez guanya la cursa esprint en un dissabte passat per aigua

El cerverí aconsegueix la seva primera victòria a MotoGP a Silverstone

També et pot interessar
Total
0
Share