Pedro Acosta es prepara per al seu salt a MotoGP de la millor manera: arrasant a Moto2. El murcià es troba en la seva segona temporada a la categoria mitjana líder en la classificació general amb 39 punts d’avantatge. Té confirmada la seva presència a la categoria reina la temporada vinent, però de moment no sap sobre quina moto. KTM té quatre pilots amb contracte, i Dorna no els deixa tenir una cinquena plaça. Així doncs, els caps de la marca austríaca tenen un trencaclosques certament complicat per fer i on una de les peces s’haurà de descartar. El jove fenòmen del Puerto de Mazarrón va assegurar aquest cap de setmana als micròfons de DAZN que no sap res, que tindrà lloc, però “no sé a on”. “No es pot fer res. Això ja és desesperant”, reconeixia.
Tinc plaça a MotoGP, però no sé a on. No es pot fer res, això ja és desesperant.
Pedro Acosta, pilot del KTM Team Ajo.
La situació dels pilots de KTM
El pilot de KTM que té més garanties de futur és Brad Binder. El sud-africà té contracte fins al 2026, a diferència dels seus tres companys que en tenen fins al 2024, i actualment és el quart classificat en el mundial. L’altre que segurament té poques possibilitats de perdre la seva plaça és Pol Espargaró. Malgrat ser el pitjor classificat dels quatre, 23è amb tan sols 11 punts, es té en compte que la seva temporada està marcada pel greu accident que va patir a la primera cita de l’any, i que no tingués moto la temporada vinent seria una sorpresa majúscula.
Jack Miller està en una situació més delicada. El seu rendiment no està sent l’esperat, sobretot les últimes setmanes, i fins i tot ell ha parlat que ha de buscar un “nou setting mental” perquè no està gestionant la pressió de la millor manera. És 9è amb 109 punts, 83 menys que Binder. Hi ha hagut molts rumors sobre una possible oferta de KTM on l’australià passés a ser provador amb 10 wild cards i un augment considerable del sou, però és una opció que recentment s’ha descartat. Qui sembla que serà el gran damnificat d’aquesta mala planificació és Augusto Fernández. Està fent una temporada de rookie més que correcte, sent un dels únics dos pilots que havia puntuat a totes les curses fins a Misano. És 14è amb 58 punts, i la temporada anterior va guanyar el títol de campió del món de Moto2. Ell ha desvelat que ha firmat la renovació amb Gas Gas pel 2024, però no s’ha fet oficial i inclús ell comença a tenir dubtes de què passarà amb el seu futur. A més, seria el moviment més fàcil, econòmicament parlant, i per un tema de prestigi del pilot, i Pit Beirer i companyia no volen córrer el risc de deixar escapar a Pedro Acosta. Així doncs, sembla que el madrileny és el que té més números de ser apartat avui dia.
L’efecte dominó de Marc Márquez
Malgrat haver-hi un escenari tan incert i amb el futur dels pilots en joc, fet que augmenta el nerviosisme d’aquests i els pot fer tenir un rendiment inferior, no sembla que hi hagi moviments imminents per part de KTM. Cal tenir en compte que encara hi ha la plaça de la Ducati del Gresini Racing Team lliure, i un moviment de Marc Márquez a la marca de Borgo Panigale podria generar un efecte dominó que accelerés la situació.
Si el cerverí prengués la decisió d’abandonar Honda, quedaria lliure una plaça oficial a l’equip japonès, plaça molt valuosa que podria interessar als implicats. En el cas hipotètic que això passés, Miller, per posar un exemple, potser estaria interessat a prendre el repte de pilotar la moto de la marca de l’ala daurada i amb l’objectiu de tornar-la a fer guanyadora, o potser Fernández tindria l’opció de pilotar un prototip de fàbrica i abandonar una marca on el volen fora per posar a Pedro Acosta. Tot això són situacions hipotètiques, però és evident que la decisió de Marc Márquez pot crear nous escenaris al mercat que ni ens plantegem. Molts dubtes i poques certeses, però promet ser un hivern llarg i interessant.
Text: Roger Amores / Foto: Rob Gray