Els 3 anys de carnet de cotxe no seran suficients per conduir motos 125

El Ministeri d’Interior planeja noves normes per reduir la mortalitat
Motos aparcades a la ciutat. Pixabay

Les xifres d’accidents mortals en els motoristes ha arribat a llindars crítics, i el Ministeri d’Interior ha preparat unes mesures per millorar-les. Fernando Grande-Marlaska, ministre de l’Interior, ha anunciat que els tres anys d’antiguitat en el carnet de cotxe no seran suficients per poder conduir motos 125, i que s’haurà de passar un curs obligatori per poder-ho fer. Aquesta nova norma no afectarà els ciutadans que ja tinguin el dret d’anar amb aquest tipus de motocicletes, però sí a tothom qui es tregui el carnet un cop hagi entrat en vigor. De moment, no se sap la data en la qual es farà efectiva.

Una moto aparcada al carrer. JPLENIO de Pixabay

“Per conduir una moto de fins a 125 centímetres cúbics ha d’haver-hi un exercici previ de coneixement i conducció d’un vehicle que no té res a veure amb un vehicle de quatre rodes”, argumenta Grande-Marlaska. Per reforçar la conducció dels motoristes, també hi haurà uns cursos cada cinc anys per tots els treballadors que es desplacin en moto i revisions dels exàmens per conduir vehicles de grans cilindrades. Referent a la protecció, també volen obligar a portar casc integral i guants homologats, i la recomanació de l’airbag. La DGT i la Unió Europea volen permetre als usuaris de 17 anys conduir un turisme acompanyats per un conductor veterà, fet que Marlaska veu positivament per tenir joves amb més experiència.

Poden semblar mesures molt extremes, però la situació dels motoristes també ho és. Un de cada tres morts en la carretera són conductors de moto, igual que també ho eren 53 de les 152 víctimes mortals a Catalunya durant el 2023.

Text: Roger Amores / Fotos: Pixabay

Total
0
Shares
Anterior
Carlos Sainz, despreocupat amb els atacs a Audi d’Al-Attiyah

Carlos Sainz, despreocupat amb els atacs a Audi d’Al-Attiyah

El madrileny manté les esperances de lluitar per guanyar el Dakar 2024

Posterior
Schareina acaba primer en el Pròleg i Barreda comença amb mal peu

Schareina acaba primer en el Pròleg i Barreda comença amb mal peu

El valencià d'Honda decidirà en quina posició surt a la primera etapa

També et pot interessar
Total
0
Share