Els cotxes ‘rally1’ híbrids: camí cap a una nova era en el campionat de món de ral·lis

El Campionat de Món de Ral·lis entrarà en una nova era a partir de 2022 amb l’arribada dels cotxes híbrids a la seva màxima categoria, que passarà a denominar-se “Rally1”.

Muntats sobre un xassís tubular, els nous cotxes del mundial mantindran els actuals motors de gasolina 1.6 Turbo i afegiran un motor elèctric de 100 kW (134 CV). Els nous Rally1 híbrids suposaran un salt endavant en prestacions i oferiran una potència màxima combinada propera als 500 CV.

Els nous components elèctrics de la hibridació seran proporcionats per un subministrador únic, amb l’objectiu d’estalviar costos de desenvolupament i garantir la igualtat i seguretat en l’esport.

Amb aquesta finalitat també s’han adoptat altres mesures: es simplificarà al turbo, es reduiran el nombre de motors disponibles per any, es congelaran alguns components mecànics en les especificacions actuals i es limitarà l’aerodinàmica, prohibint-se els apèndixs aerodinàmics. El recorregut de la suspensió serà limitat i els amortidors, més senzills. Els cotxes han de mantenir la tracció total, però amb un sistema de transmissió més simple, amb cinc velocitats i sense diferencial central actiu.

“La hibridació és un pas endavant necessari”

Tot i aquests canvis, els “Rally1” mantindran el seu aspecte agressiu i el seu captivador so. El campió del WRC el 2019 i pilot oficial de Hyundai, Ott Tänak, ha valorat els canvis: “Amb el mateix motor, mantindrem la mateixa potència. El repte, amb la introducció de el sistema elèctric i les bateries, serà mantenir el pes el més baix possible perquè els cotxes siguin ràpids. Seran veritablement divertits si es redueix el pes amb les especificacions que s’han adoptat “.

Per Andrea Adamo, Team Principal de Hyundai Motorsport, “la hibridació és un pas endavant necessari, perquè els ral·lis sempre han estat un camp de proves per a les marques de cotxes a les situacions i condicions més complicades. Tenir sistemes de propulsió híbrids és la millor forma de mantenir els cotxes de ral·lis a l’altura de la tecnologia dels cotxes de carrer, així que és bo que finalment els tinguem. L’objectiu és evitar gastar massa diners, així que la clau és usar components comuns per a tothom. Haurem de trobar la forma de fer un bon cotxe i la millor estratègia per obtenir el màxim potencial, però la gent que treballa a Hyundai Motorsport està preparada per afrontar nous reptes “.

Amb un clar lideratge mundial en tecnologies d’electrificació i hidrogen, Hyundai és l’única marca del món que comercialitza automòbils amb totes les tecnologies elèctriques: híbrids de 48V, híbrids, híbrids endollables, elèctrics i de pila de combustible d’hidrogen. La gamma de models híbrids comercialitzats a Espanya és àmplia i variada. El TUCSON ha estat el primer model a oferir la tecnologia híbrida de 48V en el motor dièsel 2.0 CRDi amb 185 CV (136 kW), tracció 4×4 i canvi automàtic de 8 velocitats; així com l’1.6 CRDi, en les seves diferents variants (116 CV amb tracció davantera i canvi manual de 6 velocitats i 136 CV amb tracció davantera i canvi automàtic de doble embragatge i 7 velocitats).

Amb tecnologia híbrida pura, la marca ofereix els models KONA i IONIQ, estant aquest últim també disponible amb un sistema de propulsió híbrid endollable.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
SEAT León 2020: arriba una nova era

SEAT León 2020: arriba una nova era

El nou SEAT León ja és aquí

Posterior
MITT 125 SC Scrambler, Scrambler suggerent

MITT 125 SC Scrambler, Scrambler suggerent

Jets Marivent ens presenta la Mitt 125 SC Scrambler, un nou model per anar per

També et pot interessar
Total
0
Share