Els cotxes ŠKODA estan entre els més segurs dels seus respectius segments

Un dels motius és la seva àmplia gamma de sistemes d’assistència d’última generació, molts dels quals vénen de sèrie.

La introducció de sistemes nous i millorats demostra, una vegada més, que ŠKODA no deixa res a la sort en qüestions de seguretat i confort durant la conducció: donen suport al conductor, l’avisen amb senyals visuals i acústiques i intervenen de manera activa en situacions perilloses .

El nou ŠKODA OCTAVIA ha pujat el llistó en termes de seguretat en la seva categoria. Alguns sistemes d’assistència de la nova edició del bestseller de la marca apareixen per primera vegada en un ŠKODA, mentre que altres han estat millorats i ofereixen una gamma de funcions ampliada. Fins a 20 sensors diferents proporcionen dades i informació als sistemes. S’estrena el nou Emergency Steer Assist, que ajuda activament al conductor a evitar una col·lisió imminent amb un vianant, ciclista o un altre vehicle, incrementant el parell de direcció per facilitar un viratge controlat. L’assistent de gir, que també és nou, pot detectar el trànsit rodat en les interseccions durant els girs a l’esquerra, i avisar el conductor a temps. Si cal, el vehicle s’aturarà automàticament per evitar una col·lisió. Un altre assistent molt útil és el sistema d’alerta de sortida, que detecta cotxes i ciclistes que s’acosten per darrere quan una porta està oberta. El sensor té un abast de fins a 35 metres. L’alerta de perill local també s’estrena a bord. Aquesta avisa automàticament a el conductor d’interrupcions del trànsit pròximes a el vehicle – com la cua d’un embús.

Sistemes d’assistència innovadors per a una seguretat i confort durant la conducció encara més grans

A partir de la tardor, el sistema Àrea View estarà disponible per l’OCTAVIA. Aquest proporciona una vista dels voltants del cotxe durant l’estacionament i les maniobres. Quatre càmeres creen una imatge de 360 ​​graus al voltant del vehicle, que apareix a la pantalla central de la cabina. El Side Assist pot detectar vehicles que s’acosten per darrere o que estiguin situats en l’angle mort a una distància de fins a 70 metres. Una llum d’avís apareix a la part interior dels retrovisors. Si tot i així el conductor encén els intermitents, el sistema intervé de forma activa corregint la direcció per evitar col·lisions durant els canvis de carril en autopistes o carreteres de doble via. El Front Assist amb protecció de vianants i ciclistes anticipatòria ofereix una major seguretat a la ciutat. Detecta vehicles situats davant i vehicles estacionats, així com ciclistes i vianants que es mouen per davant de el vehicle. El sistema envia avisos visuals i acústics, i, en situacions crítiques, inicia la frenada per evitar activament una col·lisió.

L’Assistent de Distància Adaptatiu, que iguala automàticament la teva velocitat a la dels vehicles situats per davant a velocitats de fins a 210 km / h, també ha estat millorat. En la versió predictiva, aquest sistema fa servir la càmera de parabrisa, així com dades de sistema de navegació, per ajustar automàticament la velocitat a el recorregut de la carretera. Les dues variants disposen d’una funció stop-and-go que desaccelera automàticament els vehicles amb DSG fins detenir-los per complet, per tornar a arrencar a l’cap de tres segons. Els frens també s’activen en cotxes amb transmissió manual, sempre que el conductor hagi posat la marxa apropiada i deixi anar l’embragatge a temps abans que el cotxe s’aturi.

El Travel Assist proporciona confort i seguretat addicionals: combina les funcions de diversos sistemes i detecta emergències mèdiques. El Travel Assist inclou Assistent de Distància Adaptatiu anticipatori, una versió millorada de el reconeixement de senyals de trànsit, Assistent de Carril Adaptatiu, que reconeix la presència d’obres a la via, Congestion Assist i Emergency Assist. Cada 15 segons durant la conducció, el Travel Assist comprova que el conductor tingui les mans sobre el volant o si aquest ha pogut perdre el control de el vehicle. Si el conductor no intervé tot i l’avís, l’Emergency Assist activa els llums d’emergència i deté el vehicle de forma controlada.

 

Els assistents moderns de segments superiors estan ara disponibles per a la classe compacta

L’Avís de Sortida de Carril i Front Assist amb Fre d’Emergència en Ciutat ve de sèrie en els models compactes SCALA i KAMIQ. El Avís de Sortida de Carril utilitza la càmera del parabrisa per detectar els límits de carril i la senyalització viària. El sistema avisa el conductor si aquest canvia de carril de forma no intencional i corregeix automàticament la direcció per mantenir a el vehicle en el seu carril. L’assistent de roda davantera monitoritza la distància fins al vehicle de davant i avisa el conductor de col·lisions imminents. Si cal, frena automàticament. De 5 a 60 km / h, el sistema també detecta ciclistes i vianants.

Nombrosos sistemes de seguretat i assistents de segments superiors també estan disponibles opcionalment. Aquests inclouen l’Auxiliar de Distància Adaptatiu o el Side Assist amb Alerta de Trànsit Posterior integrada. Aquest ajuda al conductor a sortir d’un aparcament en marxa enrere. L’assistent mostra els objectes situats darrere i també detecta vehicles que s’acosten pels laterals a velocitats de fins a 70 km / h. Si el conductor no respongués als avisos visuals o acústics, l’Alerta de Trànsit Posterior inicia una frenada d’emergència. La càmera posterior o l’assistent d’estacionament opcional, que realitza automàticament la maniobra fins aparcar el vehicle en línia o en bateria, també proporciona assistència durant l’estacionament. La funció de fre integrada Assistent de maniobra detecta obstacles davant i darrere de el vehicle i frena automàticament si fos necessari. Altres opcions útils inclouen el detector de fatiga, la funció d’arrencada en pendent o l’assistent de llums llargues.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
La llegenda d’Opel compleix 50 anys: un peix anomenat Manta

La llegenda d’Opel compleix 50 anys: un peix anomenat Manta

L’Opel Manta, probablement el representant més marí d’una llarga

Posterior
L’Ajuntament de Girona engega una prova pilot per instal·lar sensors als aparcaments

L’Ajuntament de Girona engega una prova pilot per instal·lar sensors als aparcaments

L’Ajuntament de Girona ha engegat una prova pilot per instal·lar sensors

També et pot interessar
Total
0
Share