Era evident que la pandèmia anava a transformar molts hàbits de consum i tendències de mobilitat molt consolidades. A poc a poc estem començant a conèixer quins són aquests canvis. Un d’ells, segons recull la consultora EY en un dels seus últims estudis, és que la generació dels millennials està més interessada a adquirir un vehicle privat després de l’impacte de la COVID-19.
L’enquesta, realitzada en 9 països, indica que els millennials (d’entre 24 i 39 anys) estan revertint totes les seves suposicions sobre el vehicle privat. El coronavirus ha fet que el transport públic sigui una perspectiva poc atractiva per a ells, amb el seu requeriment de màscares i la inevitable proximitat a altres desconeguts. Per això, el cotxe privat és ara un cobejat objecte de desig per anar a la feina.
La troballa principal de l’informe va ser que gairebé un terç de les persones sense automòbil tenen la intenció de comprar-ne un en els propers sis mesos, i el 45% d’ells seran millennials. Indiquen que hi haurà un auge mundial en la compra de vehicles en els pròxims mesos, sobretot a causa de la demanda reprimida.
Una altra dada interessant és sobre el tipus de combustió que triarien. Els millennials no només expressen el seu desig de comprar automòbils sinó que únicament el 6% dels que no tenen cotxe volen un d’elèctric. El el 71% vol un impulsat per gasolina o dièsel.
Els millennials lideraran la mobilitat de el futur
Segons l’índex de consum de mobilitat 2020 de EY, s’espera que els millennials liderin l’auge de la propietat d’automòbils en els propers 6 mesos a tot el món. Aquesta generació representarà el 45% de tots els propietaris d’automòbils per primera vegada.
“La pandèmia de COVID-19 està remodelant el mercat. Els millennials ara lideren l’augment de la propietat mundial d’automòbils. Hagués estat impensable fa un any, particularment en termes de compra de cotxes de propulsió alternativa. La indústria ha de reconèixer que hi ha un nou mercat que no existia fins fa molt poc “, expliquen des de EY.