Els models menys coneguts dels 125 anys d’història d’Škoda Auto (VI): L’Škoda Buggy Type 736

A través dels seus 125 anys d’història, ŠKODA ACTE ha presentat prototips tan inusuals com interessants. Un d’aquests vehicles va ser el BUGGY Type 736: estava basat en el sedan de sèrie ŠKODA 110 i continuava amb la tradició de fabricar cotxes de carreres d’autocross, amb els quals el fabricant txec havia celebrat èxits en competició a principis dels 70.

El motor de sèrie 1100 del descapotable sense portes, que era especialment impressionant en off-road, tenia una potència de 33 kW (45 CV). L’últim dels cinc prototips originals va ser construït el 1975 i pertany avui a el Museu ŠKODA de Mlada Boleslav.

A la fi dels 60, l’”Autocross” va arribar als esports de motor europeus. En carreres entretingudes i emocionants, els pilots competien entre si en circuits sense asfaltar, lluitant per la victòria en vehicles lleugers minimalistes. A Txecoslovàquia, la primera cursa oficial d’autocross es va celebrar el 1969 a la ciutat de Přerov, i una mica més tard ŠKODA va començar a prendre part en la nova disciplina de motor: el novembre de 1970, el pilot oficial Milan Zid va guanyar en la categoria de menys de 1.000 cc al circuit d’obstacles de l’hipòdrom de Pardubice. Per optimitzar el pes de l’ŠKODA 1100 MB, es van deixar de banda els para-xocs i les portes durant la construcció, i l’interior es va buidar fins a deixar només l’essencial.

ŠKODA va dominar el primer campionat txec d’autocross en 1971 amb un buggy basat en l’ŠKODA 100/110 L. No obstant això, els baixos del cotxe de carreres eren 40 centímetres més curts, i la carrosseria havia estat substituïda en gran mesura per barres estabilitzadores. Milan Zid va resultar novament invicte en la categoria d’un litre, i Oldřich Brunclík, un altre pilot oficial, va dominar la següent categoria – la cilindrada del seu buggy es va augmentar fins als 1.150 cc. Malgrat aquests èxits, l’equip de fàbrica de ŠKODA va posar fi a la seva participació en les competicions d’autocross en la següent temporada de 1972, ja que el departament d’esports de motor estava operant a plena capacitat preparant cotxes de ral·li i de carreres.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Consells per al manteniment de les bateries en períodes d’inactivitat

Consells per al manteniment de les bateries en períodes d’inactivitat

La bateria és un dels elements que més pot patir quan un vehicle passa molt de

Posterior
Ford Kuga: Polivalència electrificada

Ford Kuga: Polivalència electrificada

La nova generació destaca per les seves eficients versions electrificades, que

També et pot interessar
Total
0
Share