Al final del dia de reis va arribar una notícia impactant des de l’Aràbia Saudita: la FIA obligava a Carlos Sainz a abandonar el Dakar 2025. El madrileny no tenia opcions a guanyar després de bolcar en la primera meitat de l’etapa 2, que dura 48 hores, i la segona part d’aquesta no havia anat gaire millor, perdent hora i mitja respecte al guanyador del dilluns, i ja es disposava a fer labors d’equip per a la resta de la competició. No obstant això, i un cop finalitzada la jornada del 6 de gener, la FIA va poder revisar el Ford Raptor T1+ i les imatges, i van determinar que Sainz no podia continuar en la competició.
“A causa dels danys soferts en la gàbia de seguretat del vehicle núm. 225 (Carlos Sainz i Lucas Cruz) durant l’accident en la primera part de l’etapa de 48 hores del Ral·li Dakar 2025 i d’acord amb el reglament de la FIA, s’ha decidit retirar el vehicle”, anunciava el comunicat de Ford sobre la decisió de la Federació Internacional de l’Automòbil. Això és degut al fet que la normativa de la competició no permet fer reparacions en aquesta part del prototip i, per seguretat, no es pot continuar en aquestes condicions. Sébastien Loeb, un altre dels màxims favorits i possible rival de Nasser Al-Attiyah, ha bolcat en el km 12 de la tercera etapa.
Curiosament, Nani Roma, el company d’equip de Sainz i qui ha liderat el desenvolupament del Ford Raptor T1+, va patir una ruptura del motor en la segona meitat de la segona etapa, a 200 quilòmetres del final. “Hem fet 17.000 quilòmetres i no ens ha passat això en cap moment, i aquí, el primer dia. És una barbaritat…”, es lamentava Roma després de poder ser remolcat per un camió i arribar al campament. A més, tenen un motor de recanvi, així que ha pogut reprendre la marxa, però ja sense possibilitats de lluitar per la victòria. Ara tocarà “treballar per l’equip”, però el català reconeix que, si no estàs competint per resultats, “el Dakar es fa molt llarg”. Cristina Gutiérrez també va tenir uns problemes que la van obligar a retirar-se, però també podrà continuar.
De moment, Henk Lategan és el líder de la classificació general abans de l’etapa 3, així i tot segurament perd aquesta posició de privilegi perquè ha perdut quasi 6 minuts respecte a Lucas Moraes, qui va primer provisionalment en aquesta jornada. Lorenzo Santolino ha guanyat l’especial en moto. Daniel Sanders és el líder de la categoria, però Ross Branch qui, junt amb l’australià, no ha sortit del podi, i Skyler Howes s’han apropat a dos minuts de la primera plaça en la classficació general.
Text: Roger Amores / Foto: Dakar