El fitxatge de Marc Márquez pel Ducati Lenovo Team ha generat una reacció en cadena que ha portat a Jorge Martín i Marco Bezzecchi a Aprilia, Maverick Viñales i Enea Bastianini a KTM, el Prima Pramac a Yamaha… Amb les renovacions de Joan Mir amb Honda, Àlex Rins amb Yamaha i la de Raúl Fernández en el Trackhouse que es donen per fetes, tenim a Augusto Fernández, Jack Miller, Fabio Di Giannantonio, Miguel Oliveira i Takaaki Nakagami jugant al joc de les cadires amb els manillars que queden lliures. Per si no n’hi hagués prou, algunes de les formacions que han d’escollir els seus pilots s’estan fixant en la categoria mitjana, i alguns integrants de Moto2 podrien pujar a MotoGP.
En primer lloc, el nom que ja tenim confirmat és el de Fermín Aldeguer. El murcià va firmar amb Ducati abans de començar la temporada, i només cal saber en quina moto correrà. Al principi, l’opció més clara semblava el Prima Pramac, però amb la sortida de la formació de Paolo Campinoti en direcció a Yamaha fa que s’hagi de buscar una alternativa. Tot indica que Aldeguer formarà part del VR46, amb una Desmosedici GP24, i que Ducati només donarà una moto oficial fora del box de fàbrica pel company de Fermín.
Un altre dels noms que més ha sonat és el de Joe Roberts. La nova propietat estatunidenca dona peu a què aquest moviment prengui força, i la presència d’un equip americà com és el Trackhouse en les files d’Aprilia feia que tot el relat tingués molt sentit. No obstant això, Ricard Jové, expert en el mercat de fitxatges de MotoGP, va explicar en l’última entrega del podcast Duralavita que el director esportiu del Trackhouse, Davide Brivio, no veu gens clara l’aposta per Roberts. A més, la recent lesió del ‘Capità Amèrica’ talla la seva progressió i potser li redueix les possibilitats per a complir el seu somni en la categoria reina.
Per l’altra banda, el nom que Jové va posar sobre la taula pel Trackhouse és el de Sergio García Dols, actual líder de Moto2. El tertulià va explicar que veuen en el valencià un pilot molt més consolidat i una aposta de futur més ferma, i podria ser un dels més ben situat per a ser el company d’equip de Raúl Fernández. No obstant això, Oliveira encara té prou suport per part de l’equip satèl·lit d’Aprilia. No es descarta que Yamaha també tingui a Sergio García dins de les seves opcions per al Pramac, però ara mateix no és la prioritat.
Una de les grans sorpreses dels últims dies és la irrupció del nom d’Alonso López pel nou equip de Yamaha amb el Pramac. Els pilots seran pagats per la fàbrica, i les motos seran 100% oficials, així que segurament la decisió vindrà des de Iwata. Els japonesos ja van temptejar al madrileny per a la temporada 2023 com a substitut de Morbidelli, però López no ho va veure clar. Des de Yamaha continuen interessats, ja que creuen que té un estil de pilotatge que s’adapta a la seva moto, i el pilot podria aprofitar aquesta oportunitat per a fer el salt a la categoria reina i pujar a una moto de la qual s’espera una gran evolució els pròxims mesos gràcies a les concessions. No obstant això, Lin Jarvis, director esportiu de Yamaha, va reconèixer que és un pilot que els atrau, però que “potser no és el moment per a pilots de Moto2”.
Per acabar, el cas més estrany de comprendre és d’Ai Ogura. Honda fa dues temporades que intenta convèncer el japonès per a ocupar la plaça de Takaaki Nakagami en l’Idemitsu Honda Team, però en les anteriors ocasions ha expressat que no estava preparat i, segons ha explicat Ricard Jové, encara no s’hi veu. Davant d’aquest escenari, els japonesos de l’Idemitsu s’estarien plantejant apostar per un pilot que no sigui japonès, i Miguel Oliveira i Jack Miller són dues de les opcions que sonen amb més força.
En tot cas, haurem d’esperar per veure com evoluciona el mercat de fitxatges. Jack Miller tindrà una moto assegurada per la importància del mercat australià, i segurament torna a Ducati en les files del Gresini. Miguel Oliveira podria estar negociant amb Yamaha, tal com sembla que està fent Diggia, qui també està mirant de fer real el seu retorn a la formació de Nadia Padovani. Morbidelli té l’opció del VR46.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP