En els tests de pretemporada, els pilots aprofiten per treballar amb més calma situacions que en els entrenaments d’un GP no poden per la necessitat d’haver de competir des del minut 1. També, és difícil extreure’n una lectura clara, ja que mentre un pilot està practicant el time attack, l’altre està provant una peça aerodinàmica nova i l’altre una simulant una cursa esprint, per exemple, i en cada una d’aquestes situacions es marca un temps diferent. MotoGP ha comparat totes les simulacions d’Sprint Race del test de Sepang, amb resultats sorprenents.
El pilot amb un millor ritme a nou voltes va ser Fabio DiGiannantonio. El nou pilot del Pertamina Enduro VR46 Racing Team va demostrar un ritme impactant, sent 0,7 segons més ràpid que Enea Bastianini i més d’un segon més ràpid que Jorge Martín. El madrileny va firmar un ritme brillant, sent el més veloç amb els pneumàtics fets servir més enllà de les nou voltes. Aleix Espargaró i Marc Márquez, en aquest ordre, tanquen el top-5, amb el cerverí demostrant que tenir un bon ritme amb la Ducati “és fàcil”. Maverick Viñales i Alex Márquez van seguir els passos dels seus companys d’equip, sisè i setè respectivament.
Pedro Acosta, havent pujat només en set jornades a una MotoGP repartides en dos tests i un shakedown, va registrar el vuitè millor temps; és increïble la velocitat d’adaptació del pilot murcià. Sorprenentment, ‘Pecco’ Bagnaia va ser novè, a 3,8 segons del temps de ‘Diggia’, però el campió del món sempre va de pressa quan hi ha d’anar. Brad Binder, pilot principal de KTM, va tancar el top-10, amb pitjor ritme que Pedro Acosta, el nen prodigi de la fàbrica austríaca. Cap Honda ni Yamaha.
No obstant això, en cursa serà molt diferent, ja que aquestes voltes, en la majoria dels casos, les van marcar en solitari, i hi ha molts factors que hi poden influir. En tot cas, uns resultats que ens deixen amb moltes ganes de la primera cursa esprint, el 9 de març a Qatar.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool