Home Actualitat Els vehicles més contaminats no podran circular per les rondes de Barcelona
Els vehicles més contaminats no podran circular per les rondes de Barcelona

Els vehicles més contaminats no podran circular per les rondes de Barcelona

0
0

Barcelona prohibirà la circulació dels cotxes més contaminants a les Rondes el 2020. Aquesta és la mesura més cridanera del paquet contra la contaminació atmosfèrica que ha presentat l’Ajuntament i en el que hi ha 58 actuacions per aplicar entre el 2017 i el 2020, com l’establiment de zones d’emissió baixa de gasos, les restriccions als vehicles més contaminants, la promoció del transport públic i l’aposta per les zones de pacificació, les superilles o els carrils bici.

Segons la regidora d’ecologia i mobilitat, Janet Sanz, Barcelona té pocs pics de contaminació, concretament entre zero i tres episodis a l’any, però té un problema estructural de pol·lució i per això calen mesures que, a banda de les que es prenen de manera puntual, abordin el problema a curt, mitjà i llarg termini.

Entre les actuacions es preveu establir una zona d’emissions baixes compresa entre les rondes. No hi podran accedir els vehicles més contaminants a partir del 2020. Des de l’hivern del 2017-2018, a més, no hi podran entrar aquests vehicles si es decreta un episodi de contaminació per diòxid de nitrogen. L’Ajuntament també es reserva la possibilitat d’establir zones de protecció addicional.

Aquestes mesures més restrictives van acompanyades d’altres com, per exemple, que es facilitaran abonaments de transport públic o Bicing a canvi de donar de baixa aquests vehicles que contaminen més. S’impulsarà el transport públic: L10 Sud del metro, connexió de la xarxa dels tramvies i desplegament de la xarxa d’autobús. També es preveu triplicar el nombre de quilòmetres del carril bici i ampliar la zona verda d’aparcament, a més de regular-ne les tarifes en funció del que contaminin els vehicles.

Sanz ha posat l’èmfasi en el fet que aquestes mesures es fan en alguns casos conjuntament amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona i de la Generalitat de Catalunya i també tenen la intenció d’implicar grans infraestructures com el port o l’aeroport; les indústries, mitjançant plans de mobilitat; els taxis, per exemple, amb noves microplataformes o la promoció de les flotes verdes, i la ciutadania, mitjançant campanyes de sensibilització.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *