Home Actualitat En marxa l’estudi per fer la variant de Sils i Riudarenes
En marxa l’estudi per fer la variant de Sils i Riudarenes

En marxa l’estudi per fer la variant de Sils i Riudarenes

0
0
Àmbit de la futura variant
Àmbit de la futura variant

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha adjudicat la redacció de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental de la variant de la C-63 a Sils i Riudarenes.

Aquest projecte vol evitar el trànsit de pas per les actuals travesseres i afavorir, així, la seguretat i la fluïdesa de la mobilitat en aquest entorn. Es preveu que els estudis quedin redactats a principis de l’any vinent, per tal de sotmetre’ls a informació pública i tramitació ambiental.

Unió de la Selva interior amb la marítima

La carretera C-63 uneix Santa Coloma de Farners, Sils, Riudarenes, Vidreres i Lloret de Mar. Actualment, travessa els nuclis urbans de Sils i Riudarenes, que estan propers, per la qual cosa es planteja la construcció d’una variant conjunta, d’uns 7 quilòmetres de longitud, que eviti la circulació de pas per l’interior d’aquestes poblacions. En aquest entorn, la C-63 registra un trànsit de més de 8.000 vehicles diaris de mitjana.

L’àmbit dels estudis que ara s’han adjudicat s’inicia a l’enllaç de la C-63 amb l’autovia A-2 i finalitza al nord del nucli urbà de Riudarenes. Els estudis definiran diverses alternatives de traçat per a disminuir el trànsit per les travesseres i reforçar la connectivitat local, tot minimitzant l’impacte en el territori. Es preveu una nova carretera formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres d’amplada cadascun i encreuaments viaris a diferent nivell.

Nous enllaços

El traçat inclourà un enllaç amb la GI-555 i, pel nord, s’analitzarà un nou enllaç entre els nuclis de Santa Coloma de Farners i Riudarenes. D’altra banda, el tram final serà compatible amb la futura variant de la C-63 a Santa Coloma de Farners, actualment en redacció del projecte constructiu.

Els treballs de l’estudi informatiu també analitzaran la demanda prevista segons cada alternativa de traçat. Així mateix, es duran a terme informes geotècnics per a cada alternativa. La redacció de l’estudi informatiu s’ha adjudicat per un import de 208.000 euros i la de l’estudi d’impacte ambiental, per 67.000 euros. Es calcula que la construcció de la variant pot comportar una inversió d’uns 46 milions d’euros.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *