El fitxatge de Marc Márquez per l’equip oficial de Ducati genera una reacció en cadena al paddock de MotoGP. El primer cas, Jorge Martín va firmar ahir amb Aprilia, agafant la plaça d’Aleix Espargaró. El següent en moure fitxa serà Enea Bastianini, que firmarà amb KTM, tal com ha confirmat el seu representant, Carlo Pernat, a Rai 1. L’italià correrà en l’equip Tech3 amb una moto oficial de la marca austríaca.
Carlo Pernat, representant del pilot, explicava durant el Gran Premi d’Itàlia que les dues opcions que cridaven més l’atenció de Bastianini eren Aprilia i KTM, en aquest ordre. Després de l’anunci de Martín pels primers, i a l’espera de saber el futur de Maverick Viñales, el de Rímini s’ha decantat pel seu pla ‘B’. Tal com ha confirmat el representant en l’emissora de ràdio italiana Rai 1, “Bastianini correrà la temporada 2025 amb una KTM oficial” sota el paraigua de la formació Tech3, aquest any pintades de GasGas.
Així doncs, es confirma un altre dels “tres fantàstics”, tal com els va anomenar Augusto Fernández, i ja només queda l’oficialització de Marc Márquez amb el Ducati Lenovo. La nova estratègia esportiva de Pierer Mobility, és tenir quatre motos KTM oficials en pista la temporada vinent, les dues de l’equip de fàbrica, ocupades per Pedro Acosta i Brad Binder, i les de l’actual Tech3, amb Enea Bastianini i, segons la seva voluntat, un quart pilot també de nivell. Els de Mattighofen volen canviar la seva filosofia d’apostar per a joves promeses, i tenen pensat comptar amb quatre pilots que lluitin per victòries.
Segons explica Oriol Puigdemont a Motorsport.com, el grup Pierer Mobility, propietaris de KTM, tindrien la intenció de fer-se amb les dues places del Tech3, de Hervé Poncharal, amb qui actualment tenen un contracte d’aliança. Al grup liderat per Stefan Pierer li agradaria tenir ple poder en aquesta formació, i serà el seu pròxim objectiu, després de tancar l’arribada de Bastianini.
Text: Roger Amores / Fotos: Ducati