Home Actualitat Entrevista Dani Pedrosa
Entrevista Dani Pedrosa

Entrevista Dani Pedrosa

0
0

Dani Pedrosa (Sabadell, 29 de setembre de 1985) està disputant la seva novena temporada a MotoGP des que va arribar el 2006 a la categoria com a flamant bicampió del món de 250 cc. Des de llavors ha perseguit una corona que se li resisteix, la de campió de MotoGP. Company de Marc Márquez a l’equip Repsol Honda, el de Castellar no renuncia a res a una temporada marcada per la renovació dels contractes dels pilots oficials de Honda i Yamaha.

 

 

 

Sepang Test 04, 05 y 06 de febrero de 2014

 

 

Podem dir que la Honda d’aquesta temporada 2014 és una moto nova, o que manté la base de la moto de l’any passat i s’ha evolucionat?

Aquesta moto manté bastant la base de la de l’any anterior. Evidentment hi ha hagut canvis, perquè en part, el reglament ens obliga a ajustar-nos a ell. Tot i això, el més important és fer una evolució de la moto per seguir la direcció correcta.

Creus que tens una moto més competitiva que fa un any? Quin és el seu punt fort?És difícil de dir a aquestes altures si la moto és més competitiva o no. S’haurà de veure a les carreres. També han canviat els pneumàtics. No obstant, al final et medeixes a altres oponents i no només és la moto qui et fa estar més amunt, sinó també el pilot. Així doncs, haurem de veure els punts forts de cada un en els propers Grans Premis.

El fet de reduïr 1 litre el dipòsit, ha incidit molt en el comportament de la moto? Treballar amb Repsol ha ajudar a augmentar el rendiment de la gasolina per mantenir la mateixa potència que l’any passat? La veritat és que sí. Tenim la sort de disposar amb una estreta relació entre Repsol i Honda. Així, les sinèrgies entre el motor i la gasolina són més eficaces i útils per adaptar-nos el més aviat possible a aquesta nova reglamentació sobre el volum del dipòsit. Anem a veure si aquesta combinació surt, de nou, guanyadora.

Com has enfocat la temporada 2014 tenint en compte el teu nivell actual, la teva forma i la teva experiència?Sincerament, amb moltíssima il·lusió i moltes ganes. Tot l’equip ha treballat bé durant l’hivern i s’ha d’afrontar amb positivament la temporada. Hem de posar-hi moltes ganes i seguir pilotant fort.

L’any passat, menys a Holanda –on tu i en Jorge no hi ereu- totes les curses les vau guanyar entre vosaltres dos i en Marc. Creus que aquest any s’obrirà més el ventall? És difícil a hores d’ara fer predicccions i més amb la força que ha sortit en Marc. Haurem d’esperar una mica més.

En el cas que hi hagués més pilots optant a la victòria, guanyar curses serà més important que ser regular per optar al títol? Evidentment el triomf sempre és el que et dóna més punts i quants més n’aconsegueixis significa també que ets més regular en els resultats. Guanyar és molt important; puntuar sempre també ho és.

Com veus a les Ducati aquesta temporada després del final de la pretemporada i la decisió de passar-se a la categoria Factory 2? Crec que aquest any hi haurà un canvi a Ducati. Pot ser que l’entrada de la marca a aquesta categoria els ajudi a estar més endavant com ja vam poder veure amb el podi de Dovizioso a Austin.

Canviem d’escenari: Tu, com molts pilots del Mundial heu sortit del CEV Repsol. Quins records en tens? Un de molt especial és quan anava a Jerez. Sempre tenia moltes ganes que arribés el moment perquè és un circuit que m’agrada molt.

Amb més d’un rival del CEV et deus haver trobat al Mundial… Sí, alguns dels actuals rivals venen del CEV i, fins i tot, amb les minimotos com en Jorge i en Bautista. També l’Elias, l’Olivé, en Jara, encara que ara no competeix.

Què n’opines que es corrin dues curses del CEV fora d’Espanya? El CEV Repsol és un campionat on competeixen molts estrangers i fan un esforç per córrer aquí. Sortir a fora serà bo perquè podrem veure a altres pilots estrangers i serà interessant.

La María Herrera va guanyar una de les dues curses de la cita inaugural del CEV a Jerez. Tu vas córrer contra noies? Sí, vaig competir amb dues noies a les minimotos i gairebé sempre una d’elles guanyava.

Com desconnecta de les curses en Dani Pedrosa? M’agrada el windsurf, agafar la taula i evadirme, encara que a l’hivern no em ve tant de gust. També sortir amb bici, que sí ho pots fer tot l’any.

SEPANG_TEST_REPSOL-40

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *