1. Home
  2. Actualitat
  3. Entra en vigor la nova ordenança que regula l’ús de patinets elèctrics a Girona però la policia no multarà fins al 2021
Entra en vigor la nova ordenança que regula l’ús de patinets elèctrics a Girona però la policia no multarà fins al 2021

Entra en vigor la nova ordenança que regula l’ús de patinets elèctrics a Girona però la policia no multarà fins al 2021

0
0

La nova ordenança de Girona que regula l’ús dels patinets elèctrics i vehicles de mobilitat personal (VMP) va entrar en vigor el passat dimarts. La Policia Municipal, però, no començarà a multar els qui la infringeixin fins a l’any vinent, perquè de moment els agents han engegat una campanya informativa. Faran controls a diferents punts de la ciutat i informaran els usuaris d’allà on poden circular o de l’obligatorietat de portar casc, entre d’altres. La regidora de Mobilitat, Marta Sureda, explica que s’han fixat un temps d’adaptació “llarg” i també admet que l’ordenança posa l’Ajuntament “davant el mirall”, perquè també obliga el consistori a estendre la xarxa de carrils bici (que és majoritàriament per on poden circular els patinets).

“Ha d’anar per vies ciclistes i no pot circular per la calçada, excepte si es tracta de zones 20 ó 30; a més, com que no porta casc haurà de marxar a peu, i recordi que tampoc pot parlar pel mòbil ni anar amb auriculars”. Són paraules que un agent de la Policia Municipal ha dit a una noia que circulava amb patinet elèctric per la plaça Marquès de Camps de Girona. Aquest és un dels punts de la ciutat on els agents han començat a controlar els qui van amb patinet elèctric o VMP, per informar-los sobre què concreta la nova ordenança que aquest dimarts ha entrat en vigor. Durant les properes setmanes, la Policia Municipal portarà a terme una campanya de conscienciació. Però a partir de l’any que ve, si algú infringeix la normativa, se’l multarà.“Dedicarem molt de temps a informar bé de què es pot fer i què no abans de sancionar; ens hem fixat un termini llarg per fer difusió”, admet la regidora de Mobilitat, Marta Sureda. La regidora ha explicat que, sobretot, allò que deixa clar la nova normativa és que les voreres “són només per als vianants”. I que, per tant, qualsevol vehicle -a excepció de les joguines- ha de circular per altres vies. Aquells qui vagin amb patinet, monopatí o patins, per exemple, només ho podran fer per carrils bici o zones 20. Això també val per a aquells qui portin VMP (aquí, s’hi inclouen els patinets elèctrics i segways). Tot i que, en aquest cas, a més dels carrils bici i zones 20, també se’ls permetrà circular per la calçada si es tracta d’una zona 30. Més enllà d’això, però, en vies amb velocitats més elevades -com la carretera Barcelona- els usuaris no podran circular per la calçada. Hauran de baixar del patinet, anar per la vorera i portar-lo a peu.Patinet o ciclomotor? La regidora de Mobilitat també ha subratllat que la nova normativa, a més, també deixa clar fins on arriba la definició d’VMP. “No ho és tot allò que té forma de patinet elèctric; perquè en el cas d’aquells que incorporen seient, se’ls considera com a ciclomotors”, concreta. “I per tant, això vol dir que els seus propietaris han de matricular-los, tenir llicència de conducció, assegurança i passar la ITV”, hi afegeix.La normativa, a més, també introdueix una “novetat important”, segons ha concretat la regidora. En concret, reconeix les bicicletes amb remolc (aptes per a portar passatgers o mercaderies). “Això suposa un pas endavant en la promoció de la mobilitat sostenible”, ha dit Sureda.

D’entre 30 i 200 euros

La nova normativa també fixa que no es podrà circular parlant pel mòbil o portant auriculars. L’ús de casc homologat és obligatori, i també caldrà portar llums i elements reflectants si es condueix de nit. A més, en el cas dels vehicles VMP, només podrà viatjar-hi una sola persona. Pel què fa al règim sancionador, segons recull el text de la nova ordenança, les multes per a aquells qui infringeixin la normativa s’estenen en un ventall d’entre 30 i 200 euros.  “Les voreres són només per als vianants”, ha reiterat la regidora Sureda, però, sí que ha admès que la normativa també els interpel·la directament. Perquè posa l’Ajuntament “davant el mirall” i els fa adonar que encara hi ha molt camí a recórrer a l’hora de continuar estenent la xarxa de carrils bici a la ciutat. “Precisament, per donar més marge de circulació a aquests vehicles com els patinets elèctrics, ja que hi ha zones concretes on es troben molt limitats”, ha conclòs.

LEAVE YOUR COMMENT

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *