Home Actualitat Entrevista: Jan Andreu. Director General de Grup Andreu.
Entrevista: Jan Andreu. Director General de Grup Andreu.

Entrevista: Jan Andreu. Director General de Grup Andreu.

0
0

Des del 1929 la marca Citroën està associada a Girona al cognom Andreu. Joan Andreu Frigola va obrir aquell any a la plaça del Marquès de Camps la que va ser la quarta concessió de la marca francesa a l’Estat espanyol. Garage Andreu -la primera paraula acabada amb “ge”, denominació en francès de l’establiment- es va traslladar un cop finalitzada la Guerra Civil a plaça del Poeta Marquina i d’allà, a finals dels anys 60, al capdamunt de la carretera de Barcelona, on Joan Andreu Pont va agafar l’any 1975 el relleu del seu pare.

Jan Andreu Masramon (Girona, 1971), nét del fundador de l’empresa, s’hi va integrar l’any 2000, una vegada acabats els estudis que va cursar primer a Barcelona i després a París i Nova York, i va succeir el seu pare al capdavant del Grup Andreu, que actualment engloba les marques Citroën, DS, Toyota, Lancia, Alfa Romeo i Jeep en una instal·lació de 24.000 metres quadrats de superfície, quasi a tocar la sortida Girona Sud de l’autopista AP-7, i també és present a Blanes, Mont-ràs i Olot.

portada

El número 4. “Quan el meu avi va agafar la concessió de Citroën, l’any 1929, no hi havia filial espanyola i depeníem de França. Som el 1004, el número 4 històric d’Espanya. Abans de nosaltres només hi havia Madrid, Barcelona i em sembla València. Girona és petita però en aquest cas va passar a davant de moltes altres ciutats”.

Relleu. “És molt important que la generació entrant hagi estat un temps fora de l’empresa familiar. Permet una transició més suau”

Factors de compra. “El producte entra pels ulls, només s’ha de veure amb els èxits que hi ha hagut. Però hi ha un component de consum, connectivitat i eficiència que cada vegada pesa més”

Seguretat. “Crec que hi ha una inversió brutal de les marques, de la qual la gent potser no n’és conscient. El que està clar és que els accidents són cada vegada menys mortífers”.

Informació. “Hi ha tanta informació a l’hora de comunicar un vehicle, tanta, que a vegades és difícil saber comunicar-ho tot. La gent cada vegada ve més informada.”

Elèctric o híbrid. “El cotxe elèctric té unes limitacions increïbles i obliga a tenir un segon cotxe. L’híbrid té l’avantatge de tenir-ho tot en un”.

Real o en simulador. Les marques, totes, posen molt d’èmfasi en que es provi el cotxe físicament. És l’element important a l’hora de valorar”.

Plans d’ajuda. Són imprescindibles. El problema és que penso que a vegades pel consumidor pot tenir un efecte de permanència, de que això hi serà sempre. I aquest és un risc”.

IMG_4057

IMG_4074

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *