Home Actualitat Entrevista: Sadurní Tarrés. Gerent d’Auto Girona, Gironauto, Girmoto i Autocasió
Entrevista: Sadurní Tarrés. Gerent d’Auto Girona, Gironauto, Girmoto i Autocasió

Entrevista: Sadurní Tarrés. Gerent d’Auto Girona, Gironauto, Girmoto i Autocasió

0
0

Tot i no tenir antecedents familiars en el món de la mecànica ni la automoció, Sadurní Tarrés i Puig (Espinavessa, 1950) va sentir des de ben petit la atracció per muntar i desmuntar qualsevol giny que pogués arreplegar. I també el fascinaven els cotxes que veia passar per la carretera prop de casa seva. No és d’estranyar, doncs, que tan punt acabada la mili s’associés amb Narcís Roca Carreras (Planxisteria Roca) i que l’any 1977 decidís volar sol i obrís el seu propi taller, Garatge Sadurní, al costat de la plaça de toros de Girona. Emprenedor nat, Tarrés va obtenir l’any 1986 la concessió de Maserati i Innocenti a Girona, dos anys després va obrir a la carretera de Barcelona el concessionari de Mazda, amb la denominació d’Auto Girona, i el 1995 va expandir el negoci amb la concessió de Daewoo al Passeig d’Olot, instal·lació on cinc anys després hi va traslladar Mazda.

retocada

Després d’aquella unificació, ben aviat va arribar el moment de pensar en unes instal·lacions molt més àmplies, per poder oferir al client tota mena de serveis. Unes instal·lacions de 7.000 metres quadrats -a Fornells de la Selva- inaugurades l’any 2006, quan Chevrolet (General Motors) havia adquirit Daewoo i, tal com diu Tarrés, “hi havia bones expectatives per atrevir-te a fer una inversió com aquella”. Què seria, però, un emprenedor sense un esperit infatigable per superar les dificultats? Arribat aquest moment, Sadurní Tarrés ha demostrat ser també un enorme lluitador, sabent-se emparat per la seva família i “comptant amb la implicació d’uns treballadors dels quals me’n sento orgullós”. Patint la forta davallada de vendes de cotxes, va decidir obrir espai a les motos i assumir el 2012 la concessió de les cinc marques del Grup Piaggio (Piaggio, Aprilia, Derbi, Vespa i Gilera), implantant una metodologia en els serveis que li va valer rebre l’any passat el premi de Piaggio al concessionari amb la millor gestió en motos. Una distinció que, juntament amb l’increment de la quota de mercat a les comarques gironines, no ha passat inadvertida a altres marques, com ara Honda, que aquest mes li ha subrogat el contracte que des de feia dècades vinculava la marca japonesa amb el concessionari Auradell.

IMG_4155

Mètode. “Hem portat el sistema de distribució de recanvis de cotxes cap al de motos”

Medi ambient. “Cada fabricant busca les millors solucions segons les seves tecnologies, tots hi treballen i s’aconsegueixen resultats impensables”

Combustibles. “El consum de gas és molt més econòmic però aquí ens costa. Hi hauria d’haver més instal·lacions”

Equipament de seguretat. “Molt pocs ho demanen. La gent ve molt informada, té clar el que vol”

Plans d’ajuda. “Han aconseguit donar confiança en un moment en què l’economia ja està millorant. Una eina fantàstica, un encert total” 

 

IMG_4164

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *