
Els ERTO afecten gairebé la totalitat de les plantilles dels concessionaris
Els Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) superen els 150.000 treballadors i treballadores en el sector de la venda de cotxes
Els concessionaris estan patint de manera important la crisi del coronavirus amb gairebé la totalitat dels seus serveis aturats i pèrdues que superen els 2.500 milions a l’Estat Espanyol, segons dades de Faconauto.
La patronal del sector assegura que gairebé la totalitat dels concessionaris estan tramitant ERTOs que afectaran el 94% de les plantilles.
Serveis urgents i ‘online’
Segons Faconauto només es manté el treball en els canals en línia i serveis urgents, el que manté ocupats uns 10.000 treballadors i treballadores. També els tallers que presten serveis d’urgència o assistència al transport de mercaderies conserven una mica d’activitat.
Segons la patronal el mecanisme habilitat pel Govern d’Espanya serà un primer però insuficient pas per a la recuperació d’un sector durament colpejat.
Related posts:
- Faconauto recomana reforçar els canals digitals davant el coronavirus
- Gairebé tots els concessionaris de Sant Feliu de Guíxols, presents a la Firamotor
- Vuit concessionaris gironins entre els 500 millors d’Espanya
- Quasi un 25% dels vehicles circulen amb pneumàtics amb un nivell baix de seguretat i gairebé un 30% circulen amb defectes d’orígen mecànic.