Home Actualitat Es compleixen 65 anys del llançament del Seat 1400
Es compleixen 65 anys del llançament del Seat 1400

Es compleixen 65 anys del llançament del Seat 1400

0
0

Aquest mes de novembre s’han complert 65 anys del llançament del Seat 1400, el primer model en sortir de la fàbrica de Zona Franca de Barcelona, que va marcar l’inici de la història de la companyia i va establir les bases del seu futur.

El primer 1400, amb número de placa B-87.223, va sortir de la fàbrica el 13 de novembre de 1953, només tres anys després de la creació de Seat com societat. En aquest moment, el ritme de producció era de només cinc vehicles per dia, nombre que augmentaria ràpidament. Tenia un preu de 117.000 pessetes (aproximadament 705 euros).

Concebut com el vehicle per establir els fonaments de la marca, va ser una berlina de quatre portes, amb motor davanter en posició longitudinal i propulsió posterior, pensat també per ser tant un vehicle oficial per a les autoritats estatals, com per a prestar servei públic com a taxi.

Un rendiment excepcional

El model va ser un dels primers a Europa en utilitzar una carrosseria autoportant en lloc de xassís separat amb carrosseria cargolada. Implementava un motor de quatre cilindres amb 1.395 cc de cilindrada, unit a una transmissió manual de quatre velocitats, que desenvolupava una potència màxima de 44 CV sobre l’eix posterior propulsor rígid, que incorporava el diferencial. Així, aconseguia una velocitat màxima de 120 km / h, un rendiment més que suficient per a l’època.

El xassís incorporava molls helicoïdals en la suspensió posterior per generar un efecte elàstic que proporcionava un major confort, i ballestes longitudinals semi-cantilever, que actuaven com tirants o braços d’empenta, i servien per atorgar al model una millor estabilitat antibalanceig. Per la seva banda, una barra Panhard s’encarregava del posicionament transversal de l’eix. Aquesta configuració era molt moderna per al seu temps.

El disseny exterior del cotxe està inspirat en els vehicles americans de l’època, amb una forma posterior arrodonida i molt elegant, amb unes llums posteriors de forma cònica. Així mateix, va ser un dels primers models a introduir els parabrises corbs d’una sola peça, i el sistema de calefacció.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *