Fernando Alonso i l’equip d’Aston Martin no estan en el seu millor moment de la temporada. Després d’un gran inici, amb quatre podis en les cinc primeres curses per l’asturià i una primera meitat de calendari quasi perfecta, els resultats han caigut les últimes setmanes, abandonant en les dues últimes curses. De fet, en un mes, ha passat d’estar tercer en la classificació general de pilots i tercer en la de constructors a ser quart i cinquè respectivament. A més, les previsions del pilot espanyol són que “perdrem diverses posicions més fins al final de temporada”.
“En el campionat de constructors, estem tancats en la posició en la qual estem. En el campionat de pilots, perdrem un parell de llocs. És increïble que estiguem davant dels Ferrari, o de George o de Lando o de qui sigui, però perdrem aquestes posicions. Tenen un cotxe molt ràpid. I encara així, veurem què podem fer”, confessava. Ha explicat que estan treballant per aportar el màxim de dades i informació possible a la fàbrica de Silverstone i no descarta tornar a sortir del pit lane per facilitar aquesta labor. “Aprendrem, encara que hàgim de sortir des del pit lane, i ja saps que això, a vegades, és més útil que passar el cap de setmana”, argumentava. No obstant això, va voler avisar que no creu que lluitin més per entrar al podi en el que resta de temporada.
Per l’altra banda, Mike Krack, director d’Aston Martin, ha desvelat que estan tenint respostes del cotxe inesperades quant al rendiment, però “no estem perduts”. “És important que entenguis el que fas. La millor solució per a entendre el que estàs fent és tornar a alguna cosa que ja saps per a comparar-ho, i crec que aquest és sempre, des del punt de vista de l’enginyeria, el millor enfocament”, ha argumentat Krack sobre haver de sortir des del pit lane amb un dels cotxes.
Veurem quin és el rendiment de Fernando Alonso i Aston Martin en els últims tres Grans Premis que resten de la temporada 2023.
Text: Roger Amores / Fotos: Fernando Alonso