Home Actualitat Ferrari FXX K: Pura luxúria.
Ferrari FXX K: Pura luxúria.

Ferrari FXX K: Pura luxúria.

0
0

Ferrari ens invita a submergir-nos en un nou passatge oníric amb aquest híbrid de 1.050 CV de potència i 900 Nm de parell motor. I això només és el principi.

Ferrari-FXX_K_2015_wallpaper_03

Text: Sergi Mejías | Fotos: Ferrari.

La marca de Maranello no deixa de donar vida a creacions que ens transporten a un món oníric en el que només uns quants privilegiats podran disfrutar en realitat. En aquest cas, us portem cap al Ferrari FXX K presentat a les Finals Mundials d’Abu Dhabi, la semblança del qual amb LaFerrari resulta irrefutable si bé va un pas més enllà amb una estètica encara més radical.

Ferrari-FXX_K_2015_wallpaper_01La denominació FXX no és nova, ja que es tracta del model experimental basat en l’Enzo. En aquest cas, però, la K ens recorda que estem davant un híbrid equipat d’un KERS. El motor és el mateix del de LaFerrari, un V12 de 6.2 en aquest cas modificat per arribar als 860 CV. Una potència que puja fins als 1.050 CV si hi afegim els 190 CV procedents del motor elèctric. Impressionant. Si a més us comentem que s’han modificat els escapaments, perquè aquest cotxe només està homologat per a circuits, us podeu imaginar que és pura luxúria.

Com no podria ser d’altra manera, l’FXX K disposa del ‘manettino’, el polsador situat al volant per gestionar l’electrònica dels Ferrari derivat de la F1, en aquesta ocasió adaptat al caràcter híbrid d’aquest model. Hi trobem quatre modes: Qualify, per obtenir el màxim rendiment en poques voltes; Long Run, per a tandes més llargues; Manual Bost, que ofereix l’entrega instantània de tot el parell, i Fast Charge, amb el qual les bateries es recarreguen amb més rapidesa. A més, el ‘manettino’ compta amb les funcions conegudes, com ara la incidència del control de tracció.

Ferrari-FXX_K_2015_wallpaper_05No us robarem més temps, perquè en aquest cas val més una imatge que mil paraules. I el preu? Ferrari no l’ha fet públic però serà tan prohibitiu que només uns privilegiats el podran disfrutar. La resta podrem seguir somiant desperts, perquè per ara somiar encara continua sent gratuït.

Fitxa tècnica.

Sistema KERS

Potència màxima: 1.050 CV.

Parell màxim: 900 Nm.

Potència motor tèrmic: 860 CV a 9.200 rpm.

Parell motor tèrmic: 750 Nm a 6.500 rpm.

Potència motor elèctric: 190 CV.

Motor: V12, 65º.

Cilindrada: 6.262 cc.

Potència:137 CV/litre.

Dimensions: 4,89 / 2,05 /1,16 metres.

Pes: 2.650 kg.

Distribució pes: 41% davant, 50% rere.

Canvi: F1, set relacions

Frens: Brembo, ceràmics

Pneumàtics davanters: 285/65 R19

Pneumàtics posteriors:345/72 R20

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *